FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Håller på och försöker skriva ihop ett serviceavtal mellan mig och en kund för skötsel av deras webbplats med fasta timmar varje månad.
Detta går sådär och jag är osäker på hur jag ska skriva det för att det inte ska skapa några problem som att dom kräver mer än vad jag tänkt genom att jag klantigt formulerat mig i avtalet. Antar att fler här på WN har sådana uppdrag och kanske har någon av er lust att dela med er av ett exempel på hur det kan se ut? Är mycket tacksam för hjälp, har lite ont om tid dessutom ![]() Trevlig helg på er också! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Fått hjälp via PM!
Många tack för det, härligt med hjälpsamma människor ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Är också intresserad av det, kan du skicka till mig också
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är bra om du delar med dig här i forumet så att andra kan se
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Även jag är intresserad av detta, tar gärna emot ett PM jag med.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Eftersom jag fått avtalet av en annan medlem här på WN vill jag inte publicera det här i tråden, om personen önskade att lägga det publikt kunde han gjort det direkt.
Men jag ska skicka honom ett PM och fråga om han vill lägga det publikt här i tråden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja det var mitt standardavtal han fick och formade om... har redigerat det så att ni kan fylla i det själv här nedan.
var noga med att justera tid intervaller och datum - annars är det inte bindande.. allting inom < > ska ersättas.. --------------------------- Bakgrund <Kunden> efterfrågar en resurs till vidareutveckling/underhåll av Webb för deras Webbplatser under 2010. Tjänster <Beskriv din tjänst i detalj vad som ingår och INTE ingår> Kostnad • Timkostnad för tid inom avtalad intervall: 400 Sek/Tim • Timkostnad för övertid inom avtalad intervall: 600 Sek/Tim Intervall/Period • Avtalet löper i intervaller/Perioder om 3 månader. • Varje intervall innehåller en timbank på 120 timmar, fördelad på 40 timmar/månad. • Avtalet förlängs automatiskt med ny intervall om 3 månader om avtalet ej sägs upp innan månad 3 är påbörjad. Avtalet fortsätter även under efterföljande år, om ej avtalet sägs upp. • Uppsägningstid 30 dagar. Avtalet måste därmed sägas upp under månad 1-2 för att uppsägning skall gälla och ej ny period debiteras. Vid uppsägning av påbörjad månad 3, kommer ny period/intervall om 3 månader debiteras och sedan avslutas vid utgång av intervall. Övriga Villkor 1. Samtliga priser anges exklusive moms. 2. Arbetstid angiven i detta dokument är bestämd till varje angiven intervall. <Ditt företag> förbinder sig att meddela kund när timbanken i enskild intervall är förbrukad innan övertid kan påbörjas. 3. Extra tid och tid utöver normal arbetstid som är att härröra till kund och som innebär att kund vill påskynda färdigställande av arbete, som inte reglerats i avtalet, debiteras enligt följande: tid utöver normal arbetstid (17-06) debiteras med 895.- exkl moms / påbörjad timme, påslag på överenskommen debitering och extratid som sker under normala arbetstider debiteras med 495.- exkl moms / påbörjad timme (08-17). 4. Betalningsvillkor; 30 dagar. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta av totalbelopp med 10% ifrån dag 1. Vid eventuell ytterligare försening av betalning sker ytterligare dröjsmålsränta med ytterligare 10% av totalbelopp per 30:e dag. 5. <Ditt företag> ansvarar inte för bristande fullgörelse av tredjeparts-leverantör eller Internet leverantör (ISP) <Ditt företag> ansvarar ej heller för Force Majeure som kan påverka drift eller liknande incidenter som inte kan styras/kontrolleras av <Ditt företag>. 6. <Ditt företag> äger rätt att använda kund som referens på <Din webbplats> för utfört uppdrag. 7. <Ditt företag> äger rätt att ta kreditupplysning på uppdragsgivare. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|