FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
http://www.e24.se/analys/foretag-och...ar_1151171.e24
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Eniros problem är att hälften av deras intäktsbas kommer från reklamintäkter i telefonkatalogen!
Innan katalogen försvinner måste Eniro ta kampen mot Hitta.se och antingen skära ner på kostnader drastiskt, eller hitta en ny stor marknad som kan sysselsätta alla de som inte kommer behövas på papperskatalogsfronten. Eniro har samma problem som Telia, de är gamla giganter som inte förnyar sig fort nog! Det är för övrigt trist att se hur skickliga placerare kan tömma ett bolag fullt av passiva ägare. Tillfället är givet, det är ju exakt samma upplägg som i Skandia! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Känns mer som katalogen som helhet både på Internet och offline är döende. Det är bara till att kolla på konvertering av detta medium gentemot dess konkurrerande produkter...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tycker inte alls det är överraskande. Eniro har, förutom deras utpressnings-liknande försäljning riktat mot ovetande företagare, tämligen stillasittande sett på medan Hitta.se sprungit om och varvat dom.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Har eniro någon framtid? Stora namn bakom men jag har ingen aning om vad 2,5 miljarder betyder i såna kretsar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Eniros totala fakturering uppgår till 6,5 miljarder kronor. De skulder som nu krävs in verkar vara deras kortfristiga skulder. De har även (december -09) ytterligare 8 miljarder i långfristiga skulder, men man får väl hoppas att de betalar av dessa som sig bör. Senast redigerad av emilv den 2010-09-22 klockan 20:22 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Flertal felsatsningar och envisas om att äga hela försäljningen själva.. Hade det varit rätt man på rätt plats för ett par år sen och gjort en uppdelning av de olika affärsområden ordentligt så hade bolaget kunnat vara ett av Sveriges största.
För övrigt tror jag inte att Johan (nya VDn) är rätt man heller, har erfarenhet av honom bl.a. hos Telenor. För passiv person. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det enda Eniro verkar jobba med är försäljning. Allt annat fungerar dåligt eller är förlegat. Istället för att leva på att leverera bra och populära tjänster, så har de fokuserat på att försöka pressa ut så mycket pengar som möjligt ur varje enskild liten kund. De vill ha dina pengar, men de skiter fullständigt i vad kunden får ut av det.
Jag vet inte hur det ser ut inom andra branscher, men de är allt annat än omtyckta bland webbföretag. Så deras problem kanske inte enbart beror på att papperskatalogen numera bara duger som dörrstop... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Idag upptäckte jag att Eniro har en ny hemsida.. Mycket fräsch och i tiden..
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|