FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Försöker hämta rapporter via TD:s api men kommer ingenvart. Jag har fått en API-nyckel, men när jag anropar så returneras inloggningssidan.
Koden och URL:en ser ut så här: Kod:
if (($handle = fopen("$url", "r")) !== FALSE) { while (($data = fgetcsv($handle, 1000, ";")) !== FALSE) { .... Kod:
$url = 'http://www.tradedoubler.com/pan/aReport3.action?reportName=aAffiliateEventBreakdownReport&columns=timeOfVisit&columns=timeOfEvent&columns=timeInSession&columns=lastModified&columns=epi1&columns=eventName&columns=pendingStatus&columns=siteName&columns=graphicalElementName&columns=productName&columns=productNrOf&columns=productValue&columns=affiliateCommission&columns=link&columns=leadNR&columns=orderNR&columns=pendingReason&columns=orderValue&startDate=2010-05-14&endDate=2010-09-14&metric1.lastOperator=/¤cyId=SEK&event_id=0&pending_status=1&includeWarningColumn=true&metric1.summaryType=NONE&metric1.operator1=/&latestDayToExecute=0&breakdownOption=1&reportTitleTextKey=REPORT3_SERVICE_REPORTS_AAFFILIATEEVENTBREAKDOWNREPORT_TITLE&setColumns=true&metric1.columnName1=orderValue&metric1.columnName2=orderValue&decorator=popupDecorator&metric1.midOperator=/&dateSelectionType=1&sortBy=timeOfEvent&customKeyMetricCount=0&applyNamedDecorator=true&key=***********&format=CSV'; Någon som har tips om vad felet kan vara? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Måste man köra inloggning med curl eller vad?
Ingen som har någon ide? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är det hämtning av epirapporter du gör?
Jag köpte ett skript för det för ett tag sen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja det stämmer. Har du något tips? Ska det fungera utan inloggning via curl eller ej?
TradeDoubler vägrar kategoriskt att svara... :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Okej, TD svarade och jag tänkte lägga upp lösningen här, så att andra kan få nytta av den.
Problemet var att jag inte anropade rätt URL. Jag försökte läsa när man måste anropa för att hämta rapport via API och nyckel. Så nu fungerar det! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|