FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Söker efter ett backup program till win XP som klarar av att skicka över filerna till FTP. Kör idag Comodo vilket funkar perfekt dock är det en viktigt funktion jag saknar: Jag vill en backup skall skapas i en ny mapp (ev med namn på datum) och INTE skriva över gårdagens backup. Tar mer än gärna emot tips och egna erfarenheter av programmet. Tack |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan ju skriva ett vbskript som gör allt detta. Annars finns KLS Backup osv. KLS fungerade men jag tyckte inte om schemaläggningen i det men det är nog en smaksak.
Personligen har jag skrotat användandet av dyra program och kör med skript istället för det ger mig mer kontroll till ingen kostnad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hmm om du orkar så kan du gå igenom alla mina trådar, c.a 2 år tillbaka och finna en diskussion om FTP backup, jag fick tips om ett program som loggade in på ditt konto, dumpade db:n till root i en mapp som hette mysql, där lagrade den 14 kopior under 2 veckor, och på den 15:e dagen skrev den över nummer 1, dag 16, så skrevs nummer 2 över, osv osv. varje dag när backup var klart, så dumpades detta ner automatiskt per FTP.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Mappa upp en FTP enhet som en nätverksenhet och kör valfritt backupprogram, klart.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|