FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har utvärderat några webbshoppar, men har nu bestämt mig för att gå vidare och använda textalk.se som webbshop. Jag har inte så stor vana att använda webbutiker som administratör. Jag har valt denna webbshop för det fanns ett antal enkla men funktionsdugliga teman att völja på.
Jag har egentligen inte drivit en ren webbshop tidigare. Men jag har drygt 20 års erfarenhet av IT. Jag har inte dragit igång på riktigt allvar ännu, allt jag gör nu är testande och putsande på detaljer. Jag önskar konstruktiva synpunkter på: - Lätt att hitta det man söker - Lätthet att navigera - Villkor & info - Enkelhet att beställa - Enkelt att hantera sin egen order - Enkelt att skapa eget konto för användaren - Enkelt att betala - Fraktkostnad - Kontaktformulär - Bilder-/Textbeskrivningar på produkten L5 Remote - Bilder-/Textbeskrivningar på produkten SMS Reminder - Bilder-/Textbeskrivningar på produkten SMS Chatter Övriga produkter håller jag på att arbeta med så det är ingen idé att ge feedback ännu.... Webbplatsen heter www.adopter.se Senast redigerad av Conny Westh den 2010-09-17 klockan 02:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag kikade bara väldigt snabbt på 'L5 Remote'
http://www.adopter.se/produkter/mobilt/ - Landar man på den sidan så ser det ut som man hamnat på en blogg. Tänk på att du har c;a 3 sekunder att fånga besökarens intresse. Släng upp köpknapp och dylikt högst upp i anslutning till titel och produktbeskrivning. Gör gärna köpknappen större också. Tänk SÄLJ. - <title> taggen är på tok för kort och intetsägade för den specifika produktsidan. Just nu säger <title> taggen 'Mobilt' Att föredra istället hade nog varit nåt i stil med: 'Använd din iPhone som fjärrkontroll'. Det är inte bara för sökmotorerna som det är bra med en optimerad titel. Det som nästan är viktigare är att det är en bra klick-trigger. Tänk SÄLJ. - Den svarta texten uppe i headern är knappt läsbar mot blå bakgrund. - Gör en större sak av att du erbjuder fraktfritt. Nu måste man gå till 'Villkor & Info' innan man hittar den informationen. Tänk SÄLJ. - Nån for av kontaktinfo eller liknande i foten eller nån annanstans vore bra. Vem handlar jag av och vart är företaget baserat? Det vill i alla fall jag veta i princip direkt när jag kommer till en shop (utan att aktivt behöva leta efter den informationen) - Hur länge har Adopter KB varit 'in business'? 2 veckor? 5 år? Sånt vill man som kund veta ibland. - Hur betalar man? Vilka betalningsmetoder erbjuder du? Får man inte veta det förrän man registrerat sig? Senast redigerad av WebboT den 2010-09-17 klockan 04:50 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Bra synpunkter, ska tänka lite mer...
Bolaget reggat 10 sept, F-skatt och moms 14 sept, .... "Mobilt" är artikelgruppen (och menygruppen), inte på själva produktsidan, där stod det "L5 remote". Man kan tydligen i textalk ha olika taggat på dessa. Senast redigerad av Conny Westh den 2010-09-17 klockan 09:07 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Svar från Textalk Support:
Fråga>>Placera köpknapp, lagersaödo, länkar överst på artikelsida? - Det finns ingen funktion för detta utan alla komponenter är låsta på artikelvisningsidan. Det är möjligt att det kanske går att lösa via egen css-kod men det är inget vi kan ge support på utan man får försöka själv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Men ta bort videorna då och länka till dem istället.
Går det inte att få in kontaktinfo i footern? Med tanke på att företaget är nystartat känner jag att man inte bör upplysa om det. Det kan nog snarare skrämma iväg kunder.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Jag vill gärna ha med några video-filmer, men ska kolla om jag kan minska ned storleken på dem så de inte tar så stor plats.
Jag kan lägga upp länkar till fler filmer, men jag gillar att se några av filmerna inbäddade direkt på produktsidan, annars måste jag som besökare lämna sidan för att se filmen. Senast redigerad av Conny Westh den 2010-09-17 klockan 13:14 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tror att du får en enorm förlust på att pris och köpknapp ligger under "the fold", alltså att du måste scrolla för att hitta priset. Det tog mig ett tag innan jag förstod hur man skulle köpa men även call to action måste vara bättre.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Det finns bara ett beskrivningsfält i textalk så det är en automatisk funktion när det skapar en knapp för "läs mer", det är då text från ett och samma beskrivningsfält, har inte riktigt fattat hur jag får kontroll äver det ännu.
Senast redigerad av Conny Westh den 2010-09-19 klockan 02:09 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Banned
|
Snygga till loggan.. Den fick mig att stänga fönstret.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|