FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hejsan WN!
Jag driver just nu företag med några stycken och vi alla vill komma åt varandras filer som vi arbetar med på ett smidigt sätt precis som ett windowsnätverk. Fast problemet är att vi sitter inte på samma plats eller internet alls, jag sitter i Landskrona och de andra sitter i Malmö. Vi vill kunna öppna/redigera varandras filer live. Då snackar vi PHP/html/css/bilder/java osv. Mycket olika filtyper. Vi har server, och vi vill INTE använda FTP. blir jobbigt och tidskrävande att först hämta hem en fil, redigera den, sen ladda upp den igen. Vill ha det som i windows-nätverk, man öppnar filen direkt från servern, redigerar och trycker typ "spara" och den sparas auto på servern, utan att jag ska ladda upp den! Är detta möjligt? isåfall, hur? mycket tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nätverkslagring? NAS? SAMBA? Du får det att låta avancerat
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Prova Hamachi
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
SVN? Dropbox?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Dropbox säger jag också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
För själva utveckling så har ni väll någon slags versionshanterare, likt Git eller SVN.
Om ni vill centralisera det hela så är Github ett bra alternativ för Git. För övriga filer så är NAS ett alternativ, precis som Danski påvisade. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
NAS eller bara Dropbox.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Dropbox om du inte vill mecka, väldigt enkelt att komma igång.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
utveckla direkt på servern. och/eller installera vmware
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Sätt upp VPN mot servern och montera den med vanlig Windows-delning/Samba, eller liknande.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|