FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
IKEA och blocket kopierar billyandfriends.se idé och gör en gemensam webbplats enbart för att sälja begagnade IKEA-möbler.
http://www.blt.se/nyheter/tt_inrikes...et(2084371).gm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Fattas bara att de ska lägga sajten under iloveikea.se...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Wow IKEA-människorna är verkligen sympatiska och sköna snubbar
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Begagnade IKEA-möbler :-) Fast pelletspriserna och vedpriserna är på väg upp så varför inte.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Då kan de förhoppningsvis snart göra en webbplasts för att enbart sälja nya IKEA-möbler också.
Det finns en del saker här i livet som jag skulle kunna klara mig utan. Och att trängas med hundratusen stressade småbarnsföräldrar bara för att få veta att skrivbordet som jag vill ha är slutsålt, är just en av de sakerna. Edit: Att jag som normalt har tummen mitt i handen just nu sitter och skriver vid ett egenhändigt snickrat och målat skrivbord, borde ge IKEA en hint om att det kanske är dags att återuppta e-handeln... Senast redigerad av Gustav den 2010-08-30 klockan 22:33 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Undra vad de tänker på BillyAndFriends nu?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Mmm ... men de säljer ju nästan allt online redan? Eller missförstod jag något? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
"Han tillbakavisar att lanseringen är ett sätt att ta kontroll över begagnatmarknaden. Inte heller har den med fjolårets uppmärksammade namnstrid med köp- och säljsajten Iloveikea.se (numera Billyandfriends.se) att göra, enligt Ikeachefen."
Yeah right.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
IKEA har själva sagt att de är på väg att avveckla sin e-handel och att de vill att kunden ska besöka deras varuhus istället. Och jag tycker att det märks när man ska handla någonting via deras e-butik. Ofta vill du ju inte bara ha en garderob, utan även tillhörande hängare och lådor, vilket i sin tur medför att du ändå måste åka till varuhuset. Men ok. Jag erkänner att jag är den typen av person som alltid vill ha exakt det som man av någon anledning inte kan få. Så jag upplever förmodligen problemet med att man inte kan beställa alla varor i e-butiken som större än vad "vanligt" folk gör. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Ja, ok. Du har delvis rätt där. Inte är det allt man kan köpa. SJälv besöker jag bara IKEA på vardagar, helt på kvällen. Orkar inte heller med mycket folk ...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|