FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
G itarrf orum.com startades under 2005 och har i skrivande stund 5,999 medlemmar, 11,063 trådar och 94,575 inlägg.
Ingen marknadsföring alls har gjorts av wepplatsen utan all trafik kommer ifrån sökmotorer och användar rekommendationer Trafik Forumet har ca: 41 000 besök per månad varav 24 000 unika. (Analyticsrapport skickas till den som är intresserad) - Antal sidor indexerade hos Google: 13 300 http://www.google.se/search?hl=sv&q=...=&oq=&gs_rfai= - Antal sidor indexerade hos Yahoo: 25 170 http://siteexplorer.search.yahoo.com...ore+URL&fr=sfp Intäkter Under senaste året har vi främst marknadsfört vår egen e-butik Rockshirts.se. Tidigare har vi sålt annonsplatser till bland annat Fender, Rockmerch, Guitar.eu, Gitarrsträngen, NordicStrings mfl. (Underlag skickas till eventuella spekulanter) Forumet har intäkter på ca: 30 000:- / år Vad ingår - Forumet med databaser och trafik - Domännamnen G itarr f orum.com, .se, .nu, .net - Kontaktuppgifter till samtliga annonsörer som annonserat på forumet. - Licens till IPB (forumprogramvara) Övrigt Försäljningen görs av företag mot faktura! Frågor kan lämnas via PM eller skickas till info snabel-a gitarrforum.com Senast redigerad av NKV den 2010-09-20 klockan 12:44 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är det korrekt att utropspriset är 8000 € eller c:a 80 kkr? PM:a mig gärna underlag...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja det är korrekt, PM skickat!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Detta låter intressant ... Som rubriken säger PM Plix
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det går även bra att lägga bud via PM eller mail.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur mycket intäkter hade sidan tidigare och hur mycket har den nu?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Utropspriset är nu sänkt till 65 000:- (7000€)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Niklas jag tror att du vinner på att tydligare redovisa vilka inkomster sidan har.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
yes, pm gärna info är du snäll för att se vad jag kan få fram
|