FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag har ett par funderingar gällande Cache minne på textlänkar. Låt oss säga att jag indexerar pris data från en fil. exemepvis: Toy story 1 DVD 79kr Toy story 2 DVD 180kr .... Toy story 1110 DVD 190kr Och sedan lägger till en djuplänk för varje produkt http://clk.tradedoubler.com/click?p=....dn.se/ekonomi Som jag har förstått det så förlorar jag att en som har klickat på min länk har exempelvis 30dagar på sig att köpa varan i detta fall? Korrekt eller ej? Om mitt antagande stämmer, finns det något sätt som man kan åtgärda detta på? För jag tror inte att jag är den enda som tycker att det känns lite halvdåligt att kunna förlora eventuella affiliatepengar genom detta. Nu var mitt exempel endast från tradedoubler men detta p.g.a. att det är enda sidan som jag är medlem på. Men har även tänkt söka mig till Zanox där det finns ett par program som jag är intresserad av som inte finns på tradedoubler när jag har lanserat sidan. Jag antar att det även finns djuplänkning hos Zanox och en cookie tid. Fungerar det på samma sätt där? Skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig med detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har läst inlägget 3 gånger men jag förstår inte alls vad du menar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Din fråga gäller cookies på 30 dagar? Men exakt vad din fundering är och varför det inte skulle fungera för att du läser priser från en fil förstår jag inte alls. Kan du förklara vad du tror inte ska fungera och varför?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag måste erkänna att jag känner mig helt plötsligt oerhört dum, av någon konstig anledning fick jag för mig att Cookies och Cache var samma sak. Tror att min rast var välbehövlig.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|