FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
Jag har skapat en annonsplatform för dina Google/Affiliate-annonser. AdUniver.se Den magiska såsen är att du taggar upp dina annonser och sedan matchar dessa med data från din sajt. Du lägger in annonsen på din sida med endast en rad kod. HTML-kod:
<script type="text/javascript" src="http://www.aduniver.se/API/?accountId=1&category=2&shouldHave=hottest mobile gadgets "></script> Tror ni att det kan vara en tjänst som fungerar? Tack på förhand, Rob |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En kanske bra tjänst, men varför betala när man kan köra gratis Google DFP, som är väldigt utbyggd och mogen tjänst?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för att du tog en titt!
Jag hade faktiskt inte sett DFP innan, tack för tipset. Jag tog en snabb titt på det nyss, men fick ingen bra bild av hur den funkade. Såg att man kunde välja att annonsen kunde vara AdSense kompatibel, men jag sån ingen stans hur man la in annan annonskod. Man kanske måste pilla lite till på den. Frågan är om man ska konkurrera med Google? Mitt system är i alla fall enklare, och det kanske är en konkurrensfördel? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag är övertygad om att det finns en marknad. Båda dina konkurrenter OpenX (hosted eller på egen server) och Google DPF är rätt komplexa att sätta sig in i.
Många söker säkerligen ett enklare alternativ. Men det kanske är svårt att ta betalt när de båda ovanstående är gratis. Jag körde OpenX på min egen server ganska länge men efter ett antal säkerhetsproblem som ledde massa merjobb för mig så bytte jag till DPF som dessutom, i likhet med din lösning, inte lastar min server. Ytterligare en fördel. OpenX hosted tror jag kostar pengar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Thanks man, för feedback!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Gör du någon annonsmatchning utifrån besökaren som ska se aden? Eller måste man definera keywordet i koden på respektive site vid varje call så att det blir samma varje gång?
Det jag har saknat i liknande system är en sådan matchings funktion där besökarens historik, domännamnet samt innehåll på siten matchas automatiskt. Google gör det ju i adsense dock men det finns andra som inte gör det överhuvudtaget (typ Eniro, CJ osv). Om du bygger in en sådan funktion så tror jag du kan ta marknadsandelar relativt snabbt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Tack för feedback! Jag har faktiskt implementerat det nu, så att den känner av in-länkningar och google-sök för att plocka fram annonser baserad även på det! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|