FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är väl möjligt att göra en div till en länk eller har jag helt fel? Jag har för mig att jag gjort detta innan i alla fall. Är den lösningen smartare eller dummare än att göra en "image-map"?
Det gäller EN länk i en header. Loggan för att komma tillbaka till startsidan. Kan man sätta en div som matchar runt loggan som länkar till index eller ska jag göra en image-map? Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Består loggan av en bild? Isåfall är det ju bara att göra den till en länk. är det text, sätt en class och padding på den så utökas det klickbara området.
edit: ingen lösning är ju egentligen fel, men just imagemap i det här läget känns fel, då är det nog bättre med en div alt. några av de sakerna jag sa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Headern är en stor bild. En liten del av headern består av loggan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
om du har nånting i stil med detta
Kod:
<div id="header"> <h1><a href="/">Sidans titel</h1> </div> Kod:
#header{ background:#fff url(bakgrundsbilden) no-repeat; width:960px; height:150px; position:relative; } #header h1{ position:absolute; top:Y /*ersätt med valfritt värde som passar */ left:X /*ersätt med valfritt värde som passar */ width:350px /*hur BRED loggan är */ height:50px /*hur HÖG loggan är */ border: solid 1px red; /*för att underlätta när du klurar ut X och Y */ } #header h1 a{ display: block text-indent:-9999px; height:50px; line-height:50px; } |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Om du inte vill ha det kan du ju stycka upp header-bilden i små delar och bara göra den delen du vill ha klickbar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag gör såhär:
HTML Citat:
Citat: