FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Har sett någon tråd tidigare om vad man bör tänka på vid köp av domän/site men min fråga är då,Hur gör man rent praktiskt.Exempel nedan: Jag ska köpa domän.se från säljaren men vilka papper behövs för att säkra domänen? Menar inte kontrakt osv utan vi sitter vid bordet jag har pengarna och motparten har då ex idkort,vet genom allabolag att personen är firmateknare,vad mer?överlåtelseavtal ex från binero.se?ok så bra men jag betalar och får all dessa papperna men hur vet jag att när jag lämnar inte han redan 1 timmen innan gjorde likadant så nu står jag där med ett avtal som jag skickar till binero och får svar att den var såld tidigare?då är man torsk?Han kan ju ha sålt den dagen innan så omöjligt för mig att veta?Några tips om hur jag bör göra?Eftersom jag är paranoid hehe så finns alltid sedo escrow eller kanske andra alternativ?Inte för att jag misstror personen,misstror alla haha så tips? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Köp via en Escrow, Missdomain erbjuder detta.
http://www.missdomain.se/index.php?page=escrow_info |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej just det hade glömt missdomain,lite smidigare än sedo så det blir missdomain. Tack för hjälpen.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|