FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Känns ju som att alla .com-domäner är upptagna, även rejält påhittade domänamn med noll type-ins vill säljaren ha tio/hundratusentals kronor för.
Hur ska man gå tillväga för att få tag på en bra .com-domän (i stil med Zune.com, Hulu.com - korta påhittade domänamn som får värde först när de marknadsförs). Har ni några tips? Eller är det bara att öppna plånboken som gäller? Tänker främst någon tjänst som kommer med förslag på namn i stil med Meebo, Hulu, Zune osv. Reklambyrå? Vad finns det för "leverantörer"? (Om du har en bra .com-domän som du vill bli av med så är det väl bara att skicka PM ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Antingen så fiskar du runt bland auktioner och hoppas att du hittar ett kap. Annars är det bara att ta börja leka ordlekar. Kan du tänka dig 5-6 bokstäver så finns det massor, har själv varit i samma sits.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ordlek har jag försökt mig på också, men min fantasi är inte den bästa och hade hellre nog köpt tjänsten av någon som är bättre på det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det jag har sett och upplevt så har många istället gjort så att dom skrivit i forum att dom letar efter ett "brandable name" och sedan anger sin budget. På så sätt får du en hel del förslag till dig och då har du ju redan satt din gräns för ett namn.
Vet att på bl.a namepros så gör många såhär. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag testade lite snabbt och fick lediga namn som dessa: calhu.com conhu.com diool.com dackr.com dyckr.com faool.com froic.com grovs.com inckr.com infhu.com krivs.com kvico.com nyssl.com plelu.com scrhu.com slomb.com smuhu.com tcker.com zaklu.com |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|