FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag säljer denna domän inkl. design och kod. http://www.hemmarknad.se
Sidan är programmerad i PHP med en mySQL-databas. Hemsidan har varit avstängd under ca. ett halvår med en "Under konstruktion"-sida då jag tänkte bygga om sidan och satsa vidare på den. Detta blev aldrig av och jag har nu startat upp den igen med gamla koden. Försäljningen sker privat, jag har ingen F-skatt. Besöksantal just nu har jag inga siffror på. Innan siten stängdes ner låg detta på 200-300 unika om dagen, då helt utan aktiv marknadsföring (enbart länkningar, vilka fortfarande ligger kvar hos flera kommun-sidor bl.a. och sökmotorer, där den borde dyka upp igen inom kort). Jag har dålig kunskap inom SEO men har fått en hel del besökare från "bostadsannonser" och var bra rankad där förut. "mäklare" var ett attraktivt ord också trots att sidan var lågt rankad, lyckades aldrig komma någon vart med det. Den aktivitet som var förut när hemsidan låg passivt (utan aktivitet från min sida dvs.) var 1-2 köpes/önskas hyra annonser om dagen och 1-2 säljes/uthyres-annonser i veckan. Framförallt inlänkar från kommunsidorna bidrog med mycket önskas-annonser. Pagerank var som högst 6.. dock hade jag bara en index-sida med en p-variabel för sido-innehållet då, men hade fortfarande PR5 efter att sidan var ombyggd med undersidor (PR4 strax innan den stängdes ner och blev inaktiv vill jag minnas, inte helt hundra dock). Just nu är det PR1 men jag antar att det endast beror på att sidan varit tom under en längre tid, och isåfall borde den återhämta sig ganska fort nu när det finns innehåll igen. Server-platsen är inte till försäljning/byte, men jag kan hjälpa till att installera den på ny server/webbhotell om behovet finns eller problem uppstår. Siten är igång så det är fritt fram att testa lägga in och browsa annonser. Databasen är just nu tom då den nyligen är uppstartad, och vad än som kan tänkas komma in de kommande dagarna innan siten blivit såld kommer ej att levereras utan endast en tom databas. Mail-funktionaliteten är inte igång, så det kommer just nu ej att skickas något välkomst-brev till den som lägger in en annons eller till den som försöker skicka meddelande till en annonsör (koden finns däremot och kommer också att levereras). Jag önskar sälja siten ganska omgående, därmed sluttid 15:e Juni 24:00. Jag förbehåller mig rätten att skjuta fram denna tid om behovet uppstår men hoppas tiden räcker till, samt att inte sälja om inte jag finner rätt köpare. **edit Besöksräknare inlagd 2010-06-11 14:57. Dock skulle jag gissa att den kan ticka lite extra från besökare från WN också nu. Har också ett Google Analytics-script på siten som borde vara aktuellt fortfarande, så jag bör kunna komma med lite utförligare statistik efter helgen ang. länkningar åtminstone. För en liten inblick i tidigare aktivitet och länkningar kan också rekommenderas att googla på "hemmarknad.se", "hemmarknad" och "link:hemmarknad.se" ** såld Senast redigerad av hemmarknad den 2010-06-17 klockan 08:23 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lägg upp en besöksräknare för det är ganska aktuellt vid köp av en sådan här hemsida.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det var enligt analytics den 11:e 101 besökare på sidan, 78 st den 12:e och 108 st den 13:e. 64 var från wn.se och 61 okända källor.
Det har också kommit in 2 st önskas hyra-annonser under denna tid. Så det finns lite trafik men inget märkvärdigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Uppdatering med måndagens statistik:
Det var enligt analytics den 11:e 101 besökare på sidan den 12:e 78 st den 13:e 108 st den 14:e 159 st av dessa var 114 från wn.se och 81 utan källa ("direct"). På dessa 4 dagar finns inklick från 36 olika webbplatser (domäner, inte bara undersidor). Det borde ligga några fler också, vissa domäner gav klick nån gång i veckan/månaden från mindre kommuner (17 av domänerna har bara gett ett klick, så några fler i den storleken skulle jag nog räkna med).. jag la ner ganska mycket tid på länkning med kommun-sidorna förut och merparten av dessa tycks ligga kvar fortfarande. Vilket borde ge bra grund för den som vill jobba med SEO. Det har kommit in 5 st önskas hyra-annonser under denna tid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur går det med försäljninen? Såg inte om det var budgivning eller vad det var, men jag lägger ett bud på 1000 kr.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |