FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag håller på och kategoriserar en massa bloggar som är musikrelaterade. Jag behöver ett bra namn för musikbloggar där avsändaren är en tidning eller tv-kanal. Som kontrast finns idag exempelvis kategorierna "artistbloggar" och "privatbloggar".
Jag har funderat på att kalla kategorin för mediabloggar/mediebloggar (eftersom avsändare oftast är någon form av media) proffsbloggar (eftersom företag/organisationer bloggar mer professionellt) Fast jag tycker inte att något av namnen är så bra. "Mediabloggar" tror man handlar om media. Och "proffsblogg" låter som om innehållet är proffsigt. Jag behöver ett kategorinamn som tydligt identifierar avsändaren, inte innehållet. Någon som har tips på bra kategorinamn där avsändaren av bloggen är en tidning eller tv-kanal? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kan ju tillägga att det inte har någon betydelse egentligen att det är musikbloggar. Jag behöver helt enkelt ett kategorinamn för bloggar där avsändaren är olika typer av media.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Redaktionella bloggar brukar dom kallas ibland. Tycker det är ett ganska bra namn också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Låter bra. Kan man säga "Redaktionsbloggar", eller är det någonting annat?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|