Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bättre inkomster efter byte av annons script?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-31, 11:45 #1
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2007
BarateaUs avatar

Standard Bättre inkomster efter byte av annons script?

Jag har "alltid" blivit förvånad över hur dålig konvertering jag haft på affil annonserna.
Typ någon sale i månaden vilket inte genererat några pengar.

Kört TD och sida som är inriktad på ett ämne med relevanta annonser.

Jag testade att lägga in openx annonsering istället för att själv kunna administrera mer.
Dvs jag använder openx systemet men inte deras annonser.

Och jag ser en "stor" skillnad på konvertering nu mot tidigare, vet inte om de är slumpen.

Jag gjorde också så att jag riktade in annonserna att enbart visas för Norden som är relevant, och utanför norden ska adsense visas då de kan vara mer relevanta för utomstående länder.

Förra månaden
Aktivitet Totalt
Annonsvisningar 475 526
Klick 379
Unika besökare 255
Leads 0
Sales 2

Denna månaden
Aktivitet Totalt
Annonsvisningar 685 432
Klick 350
Unika besökare 259
Leads 0
Sales 9

Från 2 till 9 sales, och 7 av sales'en var förra veckan, aktiverade den nya hanteringen för 2 veckor sedan.

Och nu visar jag både affil annonser, och adsense, och direkt annonser i samma annons utrymme och konverterar typ 3-400% bättre?
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-31, 12:21 #2
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005
Jag vet inte hur TDs ad-system funkar men hos Google AdSense är denna inriktning helautomatisk, man behöver aldrig skruva på den för den anpassar sig automatiskt efter geografi, språk, och annonsinnehåll. Jag säger inte att Google är oslagbara men de har gjort en bra produkt i AdSense, men den kan bli ännu bättre.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-31, 14:00 #3
BarateaUs avatar

BarateaUs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Jag vet inte hur TDs ad-system funkar men hos Google AdSense är denna inriktning helautomatisk, man behöver aldrig skruva på den för den anpassar sig automatiskt efter geografi, språk, och annonsinnehåll. Jag säger inte att Google är oslagbara men de har gjort en bra produkt i AdSense, men den kan bli ännu bättre.
Jo precis Adsense är ju bra då den ser vad sidan innehåller och visar relevanta annonser till de.
Men jag menar att före jag använde openx så körde jag med en pool med annonser från TD som alltid snurrade oberoende på vart man satt.

Nu har jag gjort samma sak fast lite mer specifikt, så om ens geo är norden så får man upp TD annonser och direkt annonser.
Och är man utanför norden får man upp adsense annonser.

Men jag tänkte inte på just hur adwords fungerar geografiskt utan att efter jag bytte till openx så har min konvertering ökat med flera 100%, om de är slump eller vad?
Eller om spårningen funkar bättre när jag använder openx som tillämpning. Återstår att se hur denna vecka går antar jag. Har dock lite svårt att förstå alla rapporter osv från tradedoubler.
Oläst 2010-05-31, 15:49 #4
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Svårt att säga när man inte vet vilken sida det rör sig om, men jag gissar att det är en av de som du har i signaturen (vill minnas att vi pratat om den förut på någon wn-träff).

För det första så är den väldigt bra innehållsmässigt, men ganska dålig konverteringsmässigt. Banners t.ex. konverterar generellt väldigt dåligt.

Sen är det högsäsong för de produkterna nu, så det kan vara det.

Jag kanske är lite dum, men på vilket sätt skulle openx påverka konverteringsgraden om du fortfarande kör med TDs spårning, för det måste du väl göra?
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-31, 15:54 #5
BarateaUs avatar

BarateaUs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Oskar G Visa inlägg
Svårt att säga när man inte vet vilken sida det rör sig om, men jag gissar att det är en av de som du har i signaturen (vill minnas att vi pratat om den förut på någon wn-träff).

För det första så är den väldigt bra innehållsmässigt, men ganska dålig konverteringsmässigt. Banners t.ex. konverterar generellt väldigt dåligt.

Sen är det högsäsong för de produkterna nu, så det kan vara det.

Jag kanske är lite dum, men på vilket sätt skulle openx påverka konverteringsgraden om du fortfarande kör med TDs spårning, för det måste du väl göra?
Precis de gäller MBBB i signen.
Blev lite paff att de blev sådan skillnad efter bytet, och nu har jag till och med delat upp annonsutrymmet mer. Så tänkte om kakorna via openx sparas bättre eller på nått annat vis som gör att spårningen blir korrekt. Då jag aldrig har fått in några direkta pengar från affil.

Men de kan ju vara slumpen som sagt också.
Oläst 2010-06-08, 12:02 #6
BarateaUs avatar

BarateaUs avatar

Trenden fortsätter bra, sales varje dag mer eller mindre. Mot tidigare 1-2 sale i månaden.
Vettefan om de har med årstiden att göra verkligen.

Och nu kör jag GEO riktad annonsering, att TD enbart visas för Svenska marknaden där den är aktuell och google annonser för resterande ute i världen.
Oläst 2010-06-09, 11:28 #7
elofssons avatar
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elofssons avatar

Reg.datum: Jul 2004
Att leverera TD-annonser via OpenX påverkar inte över huvud taget så länge spårningslänken är densamma och besökaren slussas korrekt. För mätning av impression sales (iSales) för vissa program så är det så klart nödvändigt att även den javascript-kod alternativt HTML-bildtagg som räknar impressions och även möjliggör iSales visas korrekt på webbplatsen.

I vissa fall kan fristående annonssystem störa mätningen och det är i de fall man t ex kör OpenX på fristående domän och affiliatenätverket/spårningslänkarna kontrollerar detta. Kör du OpenX på minannonssnurra.se och visar annonserna på minsite.se och nätverket kontrollerar källan och ser att klicken kommer från minannonsssnurra.se och inte webbplatsen du är godkänd för kan det i vissa fall ställa till det, det kan vara värt att kolla upp. Helst ska ju nätverken blocka helt och inte släppa vidare trafik till annonsören i det här fallet så att man enkelt ser att det inte fungerar. Adtraction gör det vet jag, blockar helt alltså.
elofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-09, 12:41 #8
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Om man har mycket trafik från hela världen, och lokalt riktade TD-annonser, och genom OpenX väljer att visa de lokala annonserna för rätt användare så kommer naturligtvis resultatet att förbättras
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017