FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag vill kunna spela musik i datorn men jag vet att man inte får använda Spotify enligt anv. vilkoren. Vad finns det för andra sätt att göra på om man vill spela ny och fräsch musik? Kan givetvis tänka mig att betala en slant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
www.grooveshark.com kanske
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tror att du antingen kan skaffa ett avtal med STIM där du får spela typ valfri musik i butiken. Eller så skaffar du en av de tjänster som tillhandahåller musik "färdig" för butik, vet inte exakt hur sånt funkar dock..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ang. GrooveShark så är det inte "fri" musik. STIM ska ha pengar om du spelar musik som inte är royaltyfri, de vill egentligen ha pengar även om du spelar royaltyfri musik.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Intressant...Har sett att flera barer jag varit på haft igång Spotify...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
Innan Spotify (och säkert nu med för de snåljåparna som inte ens vill betala för premium) var det inte ovanligt att man såg ett Winamp-fönster på skärmen. Det rapporterades antagligen inte heller till STIM. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
För ett par månader sedan så var jag på en sunk-pub i centrala Stockholm. Där körde dom Spotify free ut i lokalen. Med jämna mellanrum så kom det reklam...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Restaurangbranschen är full av fuskare men det är mer intressant för IFPI och APB att bråka med privatpersoner. Jävligt konstigt för det är ju mycket enklare för dem att sätta dit pubar etc.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|