FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej.
Jag behöver hjälp med att marknadsföra min ebutik. Jag har skapat en facebook sida + Twitter än så länge. Däremot behöver jag göra reklam och få mina produkter att synas. Vet dock inte hur jag ska gå tillväga. Google adwords verkar inte riktigt vara så effektivt som banner annonsering enligt min uppfattning. Vad tycker ni? Hur tycker ni man bäst marknadsför sin ebutik? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
vi kör rätt mkt adwords och det ger mycket. Beroende på vad det är för produkt ni säljer så kanske ni kan annonsera på relevanta hemsidor. Sökoptimering är ju givet så det är bara att börja tugga igenom h1-taggarna mfl.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
SEO-optimera så gott du kan. Jag tycker snarare tvärtom, hellre textannonering än banners. Kör hårt med adwords.
Sök efter bloggar/sajter som skriver om dina produkter och be om att köpa ett sponsrat inlägg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Skapa en tråd i "annonsplatser köpes" där du beskriver din målgrupp så får du många PMs av seriösa sajter du kan annonsera på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Beror lite på budget du har. En ny och hyffsat billig trend verkar ju vara att göra reklam genom statusuppdateringar etc via Facebookgrupper.
I mina ögon känns det väldigt spammigt. Men men, billigt är billigt. Sedan skulle jag nog säga att identifiera målgruppen och hitta relaterade siter till ämnet och synas där är ett starkt alternativ. Låt säga att du skall kränga feta cyklar. Då hade jag kontaktat HappyMTB och köpt bannerspots. Försökt spåna ihop någon schysst tävling tillsammans med dem. Kanske skapa en officiell användare på deras forum (med deras välsignelse). Väl där om möjlighet finns diskutera dina produkter/tjänster och var en hjälpreda. Bra exempel finns på hur tex butiker agerar med medlemmarna på SweClockers.com i forumet Butiker och Tillverkare. Man får dock försöka hålla det till en vettig nivå så det inte blir ren egenreklam. Givetvis får det också ske i samförstånd med forumets/sitens ägare också.Det behöver ge användarna och forumet något också. Gerillamarknadsföring är ju ett väldigt billigt alternativ. Inget som jag själv egentligen vill uppmana till. Skall man syssla med det får man ha torrt på fötterna. Koll på läget osv. Finns alltid en risk att lyckas reta upp sin målgrupp istället för att lyckas med sitt syfte. Utöver det är väl adwords och möjligen affiliatemarknadsföring ett bra upplägg. Själv är jag lite allergisk mot Affiliatenätverk men det verkar onekligen fungera väldigt bra för en hel del olika branscher. Tror det handlar om hur mkt tid man har på att hantera det dock. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
SEO - oavsett vad du försöker marknadsföra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Först och främst vill jag tacka för alla råd. Har satsat väldigt mycket på SEO, men tänker självklart fortsätta med det hela tiden.
Tänkte joina några affiliatenätverk fastän jag också är lite allergiska mot dem. Mest av alla adfair som spammar mig hela tiden... Jag hade tänkt skapa lite banners som jag sedan kan ha på bra annonsplatser. Har någon erfarenhet av att skapa bra produktbanners? Vilket program rekommenderar ni? Om jag ger det lite tid så ska jag nog kunna lära mig att göra det själv. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|