Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ger jag ut alldeles för mycket information?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-06, 12:01 #1
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Standard Ger jag ut alldeles för mycket information?

Hallå där! Jag hoppas jag startar tråden i rätt sektion och att det är någon som förstår mig.

Nu är det så att jag är en erfaren affiliatemarknadsförare. Min bästa hemsida, där jag säljer skor, tjänar runt 2000 kronor i månaden. Eftersom affiliatemarketing visat sig vara så lönsamt, så har jag givetvis valt att starta fler hemsidor.

Jag startade 4 till. Det är bara en av de 4 hemsidorna jag startat som börjat dra in "seriösa summor". De andra sidorna (3 stycken) har inte tjänat lika mycket pengar. Visst, alla har genererat en sale eller två och jag har tjänat in min investering - men sen dess har ingenting hänt.

Många tror nog jag bara rankar dåligt i sökmotorer, men SEO är inget problem för mig. Är nämligen anställd hos ett företag som håller på med SEO. Rankar #2 för termerna "dålig andedräkt" och "bota dålig andedräkt" för tillfället. Min enda(?) konkurrent rankar #1, men dennes on-page är rent ut sagt skräp.

Jag har dessutom fler länkar till min hemsida än vad min konkurrent har. Inte nog med det, jag har 273 indexerade sidor hos Google. Han har 22.

Det är enligt mig bara en tidsfråga innan min sida skuttar upp till #1. Jag har, trots min fina position hos sökmotorerna - inte fått sålt någonting. Den enda förklaringen jag hittar till varför jag säljer så lite kan vara för att jag ger ut så mycket information.

Om ni besöker min hemsida här: http://www.dalig-andedrakt.com och tittar på min sidebar till höger under rubriken "blogginlägg" så ser ni att jag har många sidor med information om hur man botar dålig andedräkt. Det känns som att jag ger ut alldeles för mycket information till den potentiella kunden. När man läst allt som står där så kanske man inte är intresserad av vad som finns i min ebook då "allting" står där?

Vad tror ni? All hjälp uppskattas.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-06, 12:07 #2
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Om du säljer en ebook där du beskriver hur man botar dålig andedräkt bör du ju inte avslöja hela hemligheten gratis på din webbsida.

Du bör däremot berätta om och om igen hur dina kunder är nöjda.

Och varför i hela friden har du 273 indexerade sidor? Det låter som att det borde räcka med en handfull för att täcka in det här området..
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-06, 12:11 #3
Sweelys avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Sant. Jag får nog flytta över inläggen till min blogg eller något i den stilen, de bör inte synas på startsidan.

Jag har inte vart bra på att berätta det då jag inte haft särskilt många kunder, jag får se hur det blir med det.

Haha, jag hade en känsla av att någon skulle undra det. Alla 273 sidor är inte unika om man säger så. Varje sida är inte ett blogginlägg som innehåller 300 ord. Många av sidorna är kommentarer i min blogg.
Oläst 2010-04-06, 12:23 #4
StefanBergfeldts avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Jämför dig med en expert på området (fast helt annat ämne) http://www.5dollarformula.com/
Oläst 2010-04-06, 12:34 #5
Sweelys avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Bra bok han har till salu. Kanske tar och köper den för att lära mig något nytt.

Eller så håller jag mig till min nuvarande sajt, men tar bara bort sidorna från startsidan. Ingen som har något annat tips?

Senast redigerad av Sweely den 2010-04-06 klockan 12:55
Oläst 2010-04-06, 13:19 #6
danneskjold danneskjold är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
danneskjold danneskjold är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Hallå där! Jag hoppas jag startar tråden i rätt sektion och att det är någon som förstår mig.

Nu är det så att jag är en erfaren affiliatemarknadsförare. Min bästa hemsida, där jag säljer skor, tjänar runt 2000 kronor i månaden. Eftersom affiliatemarketing visat sig vara så lönsamt, så har jag givetvis valt att starta fler hemsidor.

Jag startade 4 till. Det är bara en av de 4 hemsidorna jag startat som börjat dra in "seriösa summor". De andra sidorna (3 stycken) har inte tjänat lika mycket pengar. Visst, alla har genererat en sale eller två och jag har tjänat in min investering - men sen dess har ingenting hänt.

Många tror nog jag bara rankar dåligt i sökmotorer, men SEO är inget problem för mig. Är nämligen anställd hos ett företag som håller på med SEO. Rankar #2 för termerna "dålig andedräkt" och "bota dålig andedräkt" för tillfället. Min enda(?) konkurrent rankar #1, men dennes on-page är rent ut sagt skräp.

Jag har dessutom fler länkar till min hemsida än vad min konkurrent har. Inte nog med det, jag har 273 indexerade sidor hos Google. Han har 22.

Det är enligt mig bara en tidsfråga innan min sida skuttar upp till #1. Jag har, trots min fina position hos sökmotorerna - inte fått sålt någonting. Den enda förklaringen jag hittar till varför jag säljer så lite kan vara för att jag ger ut så mycket information.

Om ni besöker min hemsida här: http://www.dalig-andedrakt.com och tittar på min sidebar till höger under rubriken "blogginlägg" så ser ni att jag har många sidor med information om hur man botar dålig andedräkt. Det känns som att jag ger ut alldeles för mycket information till den potentiella kunden. När man läst allt som står där så kanske man inte är intresserad av vad som finns i min ebook då "allting" står där?

Vad tror ni? All hjälp uppskattas.
Jag tyckte vid första anblick att det var ganska svårt att se att sidan alls sålde en produkt eftersom fokus på blogginläggen och guiden var så stort. Krävs en del innan man alls hittar den röda navigationsbaren och till slut till "köp nu". Tror nog att du bör öka fokuset på produkten ganska rejält så att alla besökare åtminstone ser att du erbjuder en lösning och produkt, utöver all information.
danneskjold är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-06, 13:21 #7
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2009
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2009
Jag testade att klicka på "Köp Nu"-länken och får upp "Error establishing a database connection." Jag tror jag har identifierat ditt problem. Vart kan jag skicka fakturan?
Bjorne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-06, 13:46 #8
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Om jag sålde en egen produkt på min hemsida skulle jag inte lägga in adsense annonser där konkurrerande produkter slinker in, och där dina potentionella riskerar slinka ut. Dom kanske inte orkar läsa dina ganska långa säljtexter.

Du skriver och reperaterar begreppet "vår produkt" många många många gånger i dina texter. Visst, du vill sälja din produkt. Men är det "din produkt" som kunden behöver och är intresserad av?

Ett klassiskt exempel: En borrmaskinstillverkare, som gillar teknik, tror att han säljer en borrmaskin, en produkt. I själva verket säljer han ett hål i väggen.

Vad är ditt "hål i väggen" ? Kanske mer framgång på krogen eller på jobbet eller vad det nu kan vara. Skriv lite mer om det i istället.

Sen skriver du någonstans citat: "Dagens företag gör allt för pengar. Dock inte vårt." Att i princip förtala alla andra företag, känns inte så seriöst. Jag skulle i varje fall vända direkt som kund. Du är ju också ett av dagens alla företag. Det blir lite som att kissa i sin egen matskål. Och det får man inte så god andedräkt i munnen av...
Blomsterpassion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-06, 13:50 #9
Sweelys avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av danneskjold Visa inlägg
Jag tyckte vid första anblick att det var ganska svårt att se att sidan alls sålde en produkt eftersom fokus på blogginläggen och guiden var så stort. Krävs en del innan man alls hittar den röda navigationsbaren och till slut till "köp nu". Tror nog att du bör öka fokuset på produkten ganska rejält så att alla besökare åtminstone ser att du erbjuder en lösning och produkt, utöver all information.
Jag får nog göra det. Har aldrig tänkt på att jag inte riktigt fokuserar på min produkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne Visa inlägg
Jag testade att klicka på "Köp Nu"-länken och får upp "Error establishing a database connection." Jag tror jag har identifierat ditt problem. Vart kan jag skicka fakturan?
Det felmeddelandet har jag aldrig sett förut. Jag testade sidan för en minut sedan, och den fungerade fint. Kan vara någonting som inte riktigt fungerade som det skulle när du var inne. Testa gärna igen och se hur det går!

Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterpassion Visa inlägg
Om jag sålde en egen produkt på min hemsida skulle jag inte lägga in adsense annonser där konkurrerande produkter slinker in, och där dina potentionella riskerar slinka ut. Dom kanske inte orkar läsa dina ganska långa säljtexter.

Du skriver och reperaterar begreppet "vår produkt" många många många gånger i dina texter. Visst, du vill sälja din produkt. Men är det "din produkt" som kunden behöver och är intresserad av?

Ett klassiskt exempel: En borrmaskinstillverkare, som gillar teknik, tror att han säljer en borrmaskin, en produkt. I själva verket säljer han ett hål i väggen.

Vad är ditt "hål i väggen" ? Kanske mer framgång på krogen eller på jobbet eller vad det nu kan vara. Skriv lite mer om det i istället.

Sen skriver du någonstans citat: "Dagens företag gör allt för pengar. Dock inte vårt." Att i princip förtala alla andra företag, känns inte så seriöst. Jag skulle i varje fall vända direkt som kund. Du är ju också ett av dagens alla företag. Det blir lite som att kissa i sin egen matskål. Och det får man inte så god andedräkt i munnen av...
Bra punkter. Ser till att åtgärda detta så fort som möjligt...
Oläst 2010-04-06, 14:33 #10
StefanBergfeldts avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Sen måste du länka till där man köper produkten överallt!
Som någon sa tidigare, man får ju verkligen anstränga sig om man vill köpa.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017