FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har en .se domän som jag ämnar göra en trevlig sajt av under sommaren, eller mer troligt under hösten. Under tiden tänkte jag parkera domänen hos namedrive.com för att dra in några cent i klick-intäkter.
Nu ber jag expertpanelen om åsikter angående om detta kan påverka min SERP negativt när jag senare skapar den riktiga sajten, och därmed inte längre har domänen parkerad? /Kaison |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är betydligt vettigare att lägga upp en kort text om det som din sida kommer att handla om och att sedan låta domänen indexeras av Google omgående.
Ålder är en relativt viktig faktor. Och din domän börjar åldras i samma stund som Google upptäcker att den finns och att den har (unikt) innehållet. En några månader gammal domän är betydligt mer värdefull är de pengarna som du kan tänkas dra in på att ha domänen parkerad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror det kan vara bra att göra så att domänen får lite ålder hos Google. Det behöver inte vara den tänkta sajten från början utan bara något som Google vill indexera. Då kan de sätta ett födelsedatum på domänen.
Ett av Googles filter ska vara det s.k. 6-månadersfiltret, vilket gör att det tar 6 månader innan domänen kan ranka riktigt bra. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|