Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Uteblivna påminnelser från Loopia

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-02, 10:34 #1
W2Bests avatar
W2Best W2Best är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2010
W2Best W2Best är inte uppkopplad
Medlem
W2Bests avatar

Reg.datum: Jan 2010
Standard Uteblivna påminnelser från Loopia

Jag läste och svarade för ett tag sedan på en tråd där någon skrev att han inte fått någon påminnelse från Loopia och att de därför deaktiverat ett av hans domäner - mot hans vilja. Den gången dömde jag ut det då jag alltid fått både en och två påminnelser varje gång en faktura ska betalas.

Nu har jag själv hamnat i samma sits. Mitt huvuddomän, det första jag registrerade och där jag har huvuddelen av min e-post fakturerades i april. Därefter har ingen påminnelse kommit, och domänfakturan har inte funnits i min kundzon (det är i allmänhet där jag betalar fakturorna).

För en vecka sen ringde en bekant och sa att han fick bouncebacks på viktiga mejl till mig. Jag blev något förvånad och mejlade direkt Loopia.

Som vanligt svarar Loopia att de inte kan hjälpa mig om jag bara bifogar mitt personnummer utan jag måste bifoga mitt kundnummer som finns om jag loggar in. Något irriterande. De berättar efter att ha fått kundnumret att domänen deaktiverats på grund av obetald faktura. På frågan VILKEN? får jag ett otrevligt svar om att fakturan minsann skickades i april och det är det som spelar roll, ingen kommentar ang. uteblivna påminnelser och att fakturan inte finns i min kundzon. Allt jag fick var "Bifogar fakturan. Måste betalas omgående."

Jag tänkte att jaja, då har den väl varit frånkopplad i ett par dagar, och nu kommer den upp igen, så det är väl ingen större fara. Jag tänkte ändå dubbelkolla så jag svarade supporten och frågade hur länge den legat nere.

22 dagar...

22 dagar utan huvudmejlen. En hel del mejl kommer till min gmail, och telia-adress och det är därför jag inte lagt märke till det. Under den här tiden har jag sökt en hel del jobb i Norge, och såklart har jag missat eventuella svar, samt mejl från kunder.

Vad ska man säga? Jag kommer iallafall att skriva över mina domännamn till City Network framöver. Det är nästan löjligt stor skillnad på det bemötande man får från CN jämfört med Loopia. Det skulle krävas en bra kompensation från Loopia för att fortsätta hos dem. Kan man kräva det? Tror att loopia blivit lite för stora för att tänka på enskilda kunder, så jag får väl helt enkelt tacka för tiden hos dem och kliva av...

Är det någon som har liknande erfarenhet eller som kanske till och med uppskattar Loopias kundtjänst?
W2Best är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017