FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kikade odds på valet i höst och jämförde, och upptäckte en intressant arbitragemöjlighet.
Oddset är 1,85 för rödgrön valvinst hos spelbolaget Expekt, och 2,45 för borgerlig valvinst hos spelbolaget Ladbrokes. Satsa 1100kr på 1,85 och 850kr på 2,45 - tjäna 132,50kr eller 85kr oavsett utgång. Insats ökas naturligtvis för att få större vinst. 4,4-6,8% vinst på satsat kapital oavsett utgång. 4 månader till val ger en årsränta på 13,2-20,4%. Bättre än börsen! Senast redigerad av Adestro den 2010-05-07 klockan 13:19 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Häftigt och vaket!
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du glömde att räkna bort all ev. skatt på vinsten...
Detta sker ju även om du satsar på börsen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
Skatteverket |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Inga jättepengar, men inget jättejobb heller.
Nån som har nys på hur man enkelt hittar annat att spela arbitage på? Oddsen måste ju vara lämpade och sen måste man ju fördela procenten rätt. Tips nån? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Kan jag sätta typ 150k och få 13-20%?
"4 månader till val ger en årsränta på 13,2-20,4%. Bättre än börsen!" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad händer om Sverigedemokraterna får egen majoritet då? Tänkte inte på det va?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Då är det ute med oss. Skämt åsido, ingen investering är riskfri, det är avkastning/risk-ration som är intressant och den är ju riktigt hög här.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Bjorne, de är som gröna nollan i roulettehjulet när man bettar på både röd o svart
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om man ser det som en risk i kalkylen är det bara att gardera sig, oddset att SD tar plats i regeringen är 26.00 på Ladbrokes. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|