FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om detta inte är passande ställe att ha denna tråd får mod/admin flytta den till där den skall vara.
jag undrar lite ni som driver e-handel samt kunder till e-handels sidor om ni tycker en .ly domän ser seriös ut? med tanke på att domänen man är ute efter inte finns ledig för dom vanliga tld'erna? Senast redigerad av mynameisfredrik den 2010-05-15 klockan 20:54 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag som konsument skulle ställa mig väldigt tveksam till .ly.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Och jag som driver e-butik ställer mig ännu mer tveksam. Det är helt enkelt en dålig idé att marknadsföra .ly om någon annan äger .com och .se. Det gäller så klart bara om e-butiken har Sverige som marknad. Är det Libyen som är marknaden så bör .ly vara toppen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag tror så här: Mycket illa på alla sätt beträffande SEO och ur marknadsföringshänseende. Däremot slagkraftig domän som "ser bra ut" på visitkort. Jag personligen skulle definitivt undvika!
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
har testat lite och kommit fram till att tex .org konverterar mycket mycket sämre än .se.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Så vad jag förstår så undviker folk .ly domän om ehandel har den men hur är det med ett bra domännamn men samtidigt har .ly?
om man skall sätt spinn på det hela som ni säger att man inte skall ha en .ly som e-handels domän tld, hur gäller då för .nu/.com/.net/.org osv som går bra att ha, är folk verkligen så rädda att dom går på tld och inte på ryktet på butiken? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kan vara intressant att veta varför du funderar på att välja .ly?
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
tartareandesire: Han kanske har slow.ly och ska sälja sniglar?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det går absolut inte att böja nyckelordet du är ute efter? Som leksak, leksaker, leksaken, leksakerna?
Sen en annan fråga, är det en internationell marknad du ska sälja till eller bara svensk? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|