FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Tänkte bygga en ny applikation till en sida där användaren ska kunna rita i ett väldigt simpelt ritverktyg med enkla former och resultatet ska sparas ut som vektorgrafik. Hur lyckas man bäst med detta? Är det Flash som gäller eller går det med Java? Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Java (och då menar jag Java och inte JavaScript) är nog bäst lämpat för detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hade nog dock röstat på javascript+canvas.
Är ju som gjort för detta. Att köra java som en app är ju hemskt, skulle aldrig någonsin rekommendera det. Flash är också illa, men iaf mer acceptabelt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kände inte till att canvas finns till HTML 5. JavaScript och Canvas är nog lämpligt att använda, men det är inte alla webbläsare (bland de vanligast förekommande) som har stöd för HTML 5 än.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
kom över den här, rätt nice också
http://aviary.com/tools/vector-editor |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
På mac är inte Aviary någon trevligare bekantskap
Fast man kan ju alltid steka päron på datorn efter en stund och få en god efterätt |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kör mac och hade inga problem. Men Flash är ju ett otyg på mac för vanliga dödliga, tyvärr. Min Mac Pro med 8G ram och QuadCore Server Xeon har aldrig svikit mig, sådär 5 år senare.. Däremot min splitternya Macbook Pro surar jämt när jag leker i Safari.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
HTML5 och Canvas ser ju helt grymt ut men tyvärr känner jag mig lite för dåligt insatt i det för att kunna bygga något som jag behöver. Finns det färdiga bibliotek för att jobba med vektorer redan nu? Något för att rita de tex? Eller någon här som känner att de har koll och tid att jobba med det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kollat ännu mer och finns ju redan en del program för att rita med canvas och js men frågan är om man kan få ut det som en vektoriserad pdf tillslut på något sätt? Vektorerna finns ju redan där så borde ju inte vara omöjligt?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|