FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
På Facebook finns en falsk fan-page för en person jag representerar. På fan-pagen finns även upphovsrättsligt skyddade bilder som används utan tillåtelse.
Jag har försökt anmäla sidan och skicka flera e-brev till Facebook utan att få någon respons. Är det någon här som vet vem man kan kontakta i Sverige som representerar Facebook och dit man kan vända sig för att få bort sidan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har inte upplevt att det har varit några problem att få bort upphovsrättsskyddat material från Facebook. Förutom att sidan där man anmäler är på svenska, men när man anmäler på svenska får man ett svar att man måste göra det på engelska.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej, tyvärr har jag inte fått någon respons trots upprepade anmälningar och e-kontakter. Som jag förstått är det något konsultföretag som administrerar Facebook i Sverige.. Det enligt ett minne av någon artikel någonstans. Jag tänker mig att det skulle gå ganska smidigt om man bara fick tag på ett telefonnummer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad exakt är en "falsk fan-page"?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du, nu när jag tänker efter, så var det tjejen som ägde gruppen som tog bort bilderna. Hon hade inte fattat att man inte fick sno bilderna, trots att det tydligt står på sidan där bilderna är stulna, de har en jättestor vattenstämpel, de ligger som bakgrundsbild till en transparent bild och det kommer upp en ruta när man högerklickar som säger att man inte får stjäla bilden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nej det tror jag inte, bilderna hittas inte där.
Nu hörde jag precis av en kompis att han fått Facebook att ta bort en fan-page (en äkta) eftersom killen bakom fan-pagen hade stulit min kompis webbsida. http://utvecklaren.grubblar.nu/index.asp?visa=3028 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|