FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Igår eftermiddag beställde jag en se-domän genom Crystone. Betalningen genomfördes och pengarna drogs från mitt konto men domänen blev dock aldrig registrerad.
Två timmar senare registerade jag ännu en domän genom Crystone och även denna gång drogs pengarna direkt men denna gång blev domänen registrerad direkt. Skickar då ett supportärende till Crystone ang första domänen som inte hade blivit registerad. Nu på kvällen kolla jag upp den första domänen och ser att den ännu inte har blivit registrerad hos .SE samt att de ännu inte har svarat på supportärendet. Jag ringer då Crystones support och får då veta att det kan ta upp till 48 timmar innan domänen registreras. Lite oroligt frågar jag vad som händer om någon annan hinner registrera domänen under tiden. Det supporten säger nu får mig att fundera om det stämmer. Han menar att eftersom det är auktoriserad registrator och att de ser när jag har betalt domänen så är det min även om någon annan skulle hinna registrera den hos någon annan registrator innan deras system har hunnit hanterat det. Han tyckte jag skulle lugn och vänta ett dygn till. Min fråga till WN, stämmer det? Är domänen min även om någon annan hinner registrerar den genom en annan registrator? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Med mina erfarenheter, så stämmer inte detta. Har man inte registrerat den hos .SE så är den inte registrerad. Hos Binero, Loopia, Neware ... m.f. registreras den minuterna efter att man betalt. Loopia eller andra kollar ju inte om Crystone har fått en betalning. När de får in en beställning så går den vidare! Inte bryr de sig vad Crystone gör ... -- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det jag vart mer fundersam på är om det stämmer som supporten sa kan jag inte veta att om en domän som jag registrerar verkligen är mitt även om .SE säger att det är så. Det kan ju komma en annan registrator och säga att vi redan har tagit mot en beställning så tyvärr, lämna tillbaka den. Nu tror även jag att supporten far med osanning men efter att varit nöjd med Crystone och deras support så vart jag väldigt negativt. Nå väl, vi får se vad som händer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Domänen är registrerad när du ser den i whois, dvs. kan slå upp den på .SE . När sedan regsitratorn fått in beställningen från en kund är oviktigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Uppgiften från Crystone är helt felaktig. Domänen är registrerad när den syns hos IIS och inte innan. Jag skulle rekommendera en annan registrar. Jag har erfarenhet av Admax, Binero, NameISP och WK - samtliga registrerar direkt efter betalning eller innan om man är fakturakund.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Igår kväll så registrerade jag domänen genom ett annat konto jag har hos Crystone och det gick utmärkt. Så inte ens i deras egna system var den flaggad som upptagen/påväg att bli registrerad. Undra om mitt ena kontot nu blir av med domänen till förmån för det andra konto?
![]() Att deras system får hicka och missar att registrera första gången är tråkigt men det kan hända och jag acceptera såna saker. Det som gör mig både förbannad och irriterad är att de inte svara på supportärendet samt det felaktiga svaret jag fick från supporten när jag ringde. Nåväl, det viktigast var att jag fick min domän till slut. Senast redigerad av Jan Eriksson den 2010-04-30 klockan 08:35 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jonny och andra har rätt här. Ligg på och se till att den verkligen syns hos .SE. Om du har gjort en betalning och pengarna dragits så finns det dessutom inte någon anledning för någon av oss registrarer att inte regga den omedelbart. De flesta registrerar omedelbart efter betalning har skett.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Domännamn ska registreras per automatik hos respektive registry så fort ordern blivit betald.
Nu har jag inte dina kontouppgifter/ärende uppgifter så jag kan inte kika på vad som har blivit fel med registreringen eller prata med personen som svarat på ditt ärende för att få en förklaring på vad han menade med sitt svar dock. Skicka mig gärna detta i PM så ska jag kika närmare på det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||