FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag gjorde en skiss på en ENKEL sajt till en byggfirma igår. Den skall väl mest förmedla kontaktuppgifter (med formulär) och lite allmän info om företaget och vad de gör. Jag undrar helt enkelt om ni har några synpunkter angående layouten (så långt jag nu kommit). 1. Koden är det väl sisådär med. Jag är inte så bra på det helt enkelt, men skall ta hjälp av en vän om de godkänner sidan framöver. 2. Navigeringen funkar ej ännu och även loggan är fel. De skall ändras framöver. 3. Skuggan i botten är inte som sig bör. Jag måste lösa det på något vänster. URL: http://www.yenit.com/lbfm.html Tack för alla råd, sågningar och beröm (helst konstruktiva)!
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2010-04-17 klockan 13:11 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du har text i sidhuvudet och sidfoten som är bilder. Sökmotorer kan inte läsa vad som står i bilder...
Annars ser det bra ut, enkelt och tydligt |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Mycket snyggt! Är det fonten Nevis i logon eller är jag helt ute och cyklar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Mycket snyggt, men kanske inte det bästa att använda för sökmotoroptimering!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Tackar! Det var ta mig tusan trevligt! Jag vet förstås att text på bilder inte lirar med sökmotorer, men tror ändå att jag skall få med så mycket text och bra meta-taggar att det funkar ändå. Trots allt har ju firman en ganska regional förankring, but I totally get your point (om jag nu får uttrycka mig anglosaxiskt). daniel.s, Fonten är Petita Medium
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
om du vill ha bild-text skulle jag rekommendera att göra dubbelt: Göra css image replace, dvs indentera texten så den inte syns och ha bilden som bakgrund i elementet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ser bra ut! Jag tycker dock att det är något dålig läsbarhet på texten i navigationen, rent typografiskt, inte grafiskt. Jag hade nog kikat på ett annat typsnitt, men det är förmodligen bara petigt från min sida.
Annars håller jag med övriga, akta mängden "textbilder". Denna sida bör rimligtvis ha allt i vanlig text förutom logon och "kvalitet & kompetens". Header texten kan du t.o.m. få med textskugga i alla moderna webbläsare förutom IE, utan att använda bilder. Bilder ger längre laddtider, och är bedrövliga ur SEO perspektiv. Men snygg design! Gör om alla bilder till text så har du nog en vinnare även ur det tekniska perspektivet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Stort tack för alla era konstruktiva kommentarer och råd! Ps. Denna forumdel tycker jag är suverän eftersom extern kritik (från mer eller mindre professionella) känns MINST lika viktig som ens egna uppfattning. Uppenbart kanske?!
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Glömde...
Jag håller med dig gfors att typsnittet i menyn kanske inte var ett lysande val. Jag får ta ett snack med uppdragsgivaren så får vi se.
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller med de övriga om att det finns en del att fixa med, men själva upplägget var snyggt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|