FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Via googlad.nu kan man se hur ofta det söks på ett visst ord. Har ni några tankar på om det är lönt att regga ett visst ord som .com eller .se domän om ordet eftersöks mycket? Om ett ord exempelvis söks på 10 000 gånger eller 100 000 gånger. Avsikten skulle i sådana fall bara vara att göra en enkel sida med google-annonser och hoppas på lite klickintäkter.
Kan man överhuvudtaget lita på googlad.nu eller finns det bättre sätt att ta reda på hur ofta ett visst ord eftersöks på google? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tjänar "lite klickintäkter" på ett sökord som det söks på 1000 ggr/mån enligt Google Keyword Tool. Inklusive sökfraser som ordet är en del av blir antalet sökninger omkring 5000 i månaden. Jag placerar mig etta på sökordet och 1 resp. 2 på två viktigaste sökfraserna.
Enligt min uppfattning är det även viktigt att ta hänsyn till vilken nisch ordet är inom. Vissa nischer ger bättre betalda annonser. Vad menar du med "lite klickintäkter"? 500 kr, 1000 kr 5000 kr ... per månad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag menar bara så att det finansierar kostnaderna i princip. 50 kr / månad kanske...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har som regel att aldrig optimera mot fraser med under 1000 sökningar i månaden. Allt över 1000 är okej, annars lönar det sig inte - enligt mig.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|