FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag står i valet och kvalet och har svårt att fatta beslut känner jag.
Jag är intresserad av en lokal med ett övertag på 800000, men jag erbjudit 500t för. Jag har för närvarande en lokal på ett betydligt sämre läge, samt ett extra lager eftersom allt inte ryms, men det skulle det göra i den nya lokalen. Den nya lokalen ligger på en välbesökt café/butiksgata där dom även har julmarknad som är väldigt populär samt det är ett turistmål på sommaren, den gamla ligger mitt i stan men i ett område man bara går om man tex bor där eller redan känner till butikerna runt om kring. Hyran skulle faktiskt bli lägre om jag tog den nya lokalen eftersom jag kan ta bort lagret, då rör det sig om ca 6200:-/mån. Men dom som har lokalen vill försöka få mer för den, det är bara jag som är intresserad för närvarande och dom är ivriga att få det klart, och har bett om helgen att fundera på om mina erbjudna 500t är ok. Men om dom vill vänta på "den rätte" köparen, vad ska jag göra?? Erbjuda mer? Jag måste ju låna oavsett, det är kanske värt 100t mer? Jag har alltid varit restriktiv när det gäller lån men man vill ju inte vara snål och skjuta sig själv i foten, jag vill växa som företag! Lagom har aldrig varit min grej. Min omsättning låg på knappt en miljon förra året, och ökar markant (hittills 100%/år), för att inte tala om vilken ökning det troligtvis skulle bli om jag låg på den bättre gatan. Hur skulle ni göra?? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker att det låter som om du egentligen redan har bestämt dig.
Testa att singla mynt. Inte för att låta myntet avgöra, men för att se hur du känner för utfallet. Försök räkna på hur mycket du skulle tjäna på att ha den nya lokalen (lägre hyra, ökad omsättning, sparad tid på att ha lagret närmare), och jämför med hur mycket lånet kostar. Skulle du få tillbaka pengarna om du vill göra dig av med lokalen i framtiden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
SATSA!
Men absolut som aktiebolag! (lån utan personligt borgen är väl omöjligt i dagar som dessa) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Kör i vind. vågar man inte vinner man inte
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu kan jag ju inte din ekonomi och vad du säljer mm men det enda som kanske ställer till det är hur länge du sitter med de gamla lokalerna. Klara du den kostnaderna så säger jag också kör. Lycka till!
![]() Senast redigerad av Jan Eriksson den 2010-04-24 klockan 17:00 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag tror absolut att jag skulle få tillbaka minst lika mycket som jag ger, ifall jag skulle vilja sälja, speciellt om det blir bättre ekonomi i landet.
Jo mer jag tänker på det ju bättre känns det, MEN, det jag är osäker på... ska jag vänta ut dom och låta dom kontakta mig när dom bestämt sig om mitt bud är värdigt eller inte, eller ska jag kontakta dom och höja mitt bud direkt? Man vill ju inte buda upp sig själv ifall det finns möjlighet att få det till de lägre priset, inte verka för ivrig.. Hur skulle ni gjort?? Senast redigerad av Zodic den 2010-04-24 klockan 16:53 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skulle inte bjuda över mig själv utan skicka en förfrågan om vad de tycker om ditt bud. Nu ska de ju tänka över helgen så var inte för ivrig. Is i magen... Kontakta på måndag och ge en känsla, utan att säga det, av att du har annat på gång och behöver svar ganska snart. Fråga helt enkelt när de kan ge ett svar. Möjligen kommer de att acceptera ditt bud på måndag eller komma med ett motbud.
Försök även ta reda på varför de säljer lokalen. Ska det ske ombyggnader i närheten eller i samma fastighet som kan skada verksamheten? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag ska helt enkelt försöka tänka på annat tills på måndag och se vad som händer då! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Förstår att man är ivrig. Samtidigt kan säljarna vara lite otåliga om det vet att du är den ända som har gett ett bud. De kanske också är lite stressade och måste de sälja snart så kanske de går med på ditt bud. Var positiv.
Nu ska jag gå och se Dag Vag live. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|