FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Halloj!
Sitter just nu med en presentationsvideo för mitt företag som ska spelas på hemsidan. Och jag är verkligen ett multimedia freak och vill såklart ha övertygande och fina effekter i videon, dock har jag inte allt för tunga effekter. Men jag har ett problem. Jag ska rendera videon.. Vilket alternativ är bäst för att få bäst kvalité? Jag renderade till lossless (best quality) .AVI och en 5sekunders videosnutt blev till en 209MB stor .AVI fil! visst kvalitén är TOPPEN! kör mellan upplösning då jag även skulle vilja använda den till större skärmar. Men om jag halverar videons storlek så blir den 52MB stor... och tycker det är sjukt överdrivet stort! skickar med prints: ![]() ![]() Frågan då är ju hur jag renderar bäst? Har testat olika formaten, men ingen av dem andra blir bra kvalité alls! SWF fattar jag mig inte ens på, får inget resultat, bara en blankruta. Hjälp tack? ![]() Väldigt tacksam för svar! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kör full kvalité och ladda upp på Vimeo?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jo, har funderat på det med.. men tycker det borde finnas ett alternativ för att minska på storleken.
Säg att en vanlig film man kan tanka ner är på 700mb eller 1.4gb för ca 2h + LJUD! dessa 5sek är utan ljud dessutom. ville skicka över filmsnutten till min kollega igår över msn men var ju omöjligt, skulle tagit timmar. Men tack annars. har jag inga andra alternativ så blir det som du Karl säger. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Spara i x264?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
Använd x264 och gör en mkv-fil. Kvaliten kontra filstorleken är lagom
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Förstår inte riktigt poängen med MKV med tanke på att det verkar handla om websammanhang? x264 med AAC i mp4 låter bättre.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|