FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hejsan!
Sitter med en kund och har precis designat en folder (broschyr) i Adobe Indesign CS4. Nu ber kunden mig att göra om den till ett word-dokument så dem själv kan ändra på texten. Dokumentet ska vara två liggandes A4 dokument så dem kan trycka dubbelsidigt, men blir lite problem eftersom jag har det i 4st A5 sidor i PDF, och även i .indd (indesign dokument). Och foldern är inte bara text och bild, har även bakgrundsbilder mm... Hur gör jag detta på bästa sett? har slängt upp en kopia på foldern här: http://akafather.com/folder.pdf Är väldigt tacksam för svar! //Philip Andersson |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Är det inte bara att kopiera texten och klistra in i Word?
Kanske indx-filer kan vara något också, där ska väl bara själva texten komma med? Dessa borde gå att öppna i Word tycker jag |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Räkna inte med att få ett resultat som är 100% oavsett metod. Så fort något layout arbete värt namnet är inblandat så kastar Word in handduken...
Skulle nog tro att du har bäst odds att få ut något vettigt från en pdf om du kör genom Acrobat Pro, där har du ganska många möjligheter för justeringar. Word är till för ordbehandling och klarar inte design, detta hade jag sagt till kunden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
hmm, tack för era svar.
Stefan: problemet jag ser där är väll mest bakgrundsbilderna, kunden älskar verkligen dessa och vill som sagt behålla dem. gfors: jo, jag sa samma sak, men dem kunde inte skriva ut pdf:en korrekt tidigare och deras förra folder är gjord i word. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Alltså, tanken var inte att kunden skulle ändra texten, och sen låta dig fixa iordning foldern? Ska de producera foldern själva?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det går att styra texten via xml filer, duger inte det så får kunden köpa indesign för det kommer aldrig bli lika bra i doc.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|