FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har några siter som hostas av Crystone på deras maskin "jupiter". Denna maskin har haft problem sedan i fredags 9/4 och mina siter fungerade till och från under fredagen och lördagen. Från och med i söndags 11/4 har siterna varit helt oåtkomliga. Vid dagens samtal med supporten fick jag endast till svar att "tekniker jobbar med att flytta allt till ny server". Detta är samma meddelande som finns på Crystones hemsida.
Är det någon här som har sina siter på samma maskin och lyckats få någon annan information när detta beräknas vara klart? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hårdvaran är jättetrasig på Jupiter tyvärr så vi kommer virtualisera den under dagen och flytta all data. Det borde lösa sig redan idag men det förutsätter ju att vi inte stöter på några oförutsedda problem. Vi har tekniker som jobbar för fullt med problemen och jag ska försöka få en uppdatering av dom under förmiddagen.
Senast redigerad av eng3l den 2010-04-14 klockan 09:27 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
b
i n e r o ... move. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är också drabbad av detta och ska det verkligen behöva ta så här många dagar att lösa detta? Någon krisplan borde väl finnas om en server går sönder för att kunder ska slippa störningar på flera dagar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Självklart har vi "krisplaner" internt och vet vad vi behöver göra när något sånt här händer. När vi får en driftstörning på en server av en eller annan anledning så är prio 1 att lösa problemen lokalt på den aktuella servern så fort som möjligt för att minimera nedtiderna för våra kunder. Alltså se till att den aktuella servern fungerar igen helt enkelt.
Men efter att Jupiter gått upp och ner ett antal gånger insåg vi att problemen var kvar, trots att vi "lagat" den vid upprepade tillfällen. Därför har beslut nu tagits att den ska flyttas till ny hårdvara för att avhjälpa problemen helt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En liten uppdatering.
Efter att all data kopierats över till ny hårdvara igår eftermiddag/kväll så fick vi inatt upp Jupiter igen som alltså återigen snurrar som den ska. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nej, allt snurrar inte som det ska. Jag har fortfarande två sidor kvar som inte fungerar, och nu är vi inne på dag 7 sen problemen började. Kommer återstående två sidor ta 7 dagar till att få upp?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan du PM:a mig siteadresserna?
Den har inte legat nere i 7 dagar, däremot har den som sagt gått upp och ner. Så problem har det varit sedan i fredags fram tills att vi tog ner den helt för att migrera den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Har även PM:at dig adresserna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
...och nu gick övriga sidor ner igen så nu är jag tillbaka till ruta ett med inga fungerande sidor. Dessutom står det att problemet på Jupiter är åtgärdat på Crystones hemsida trots att de inte fungerar.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|