FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Fick ett underligt samtal från Soliditet AB? De ville "bara gratulera mig till min utmärkta soliditet, bäst i branschen". Absolut inte sälja något.
Det låter ju inte så troligt att de ringer runt till massa företag för att säga grattis? Klipper de om samtal för att sedan hävda att man beställt något? Vad ville de egentligen? Numret var 08-555 300 35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Fast de tycks sälja kredit info osv, så säljer välla inte scamming produkt?
Affärsidé Vi ska erbjuda Nordiska tjänster inom affärs- och kreditinformation, som maximerar kundens affärsresultat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag frågade flera gånger om de ville sälja något. När han sa nej undrade jag varför de ringde. "För att upplysa mig om att jag hade bra soliditet, bäst i branschen". Jaha?
Det låter väl lite väl otroligt? Är det någon annan som fått samtal från dem? Edit: Kanske bör tillägga att telefonnumret inte ger träff varken på Eniro eller Hitta. Senast redigerad av Lime den 2010-03-30 klockan 15:02 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
http://www.vemringde.se/index.php?q=...00+35&x=18&y=6
Någon har blivit erbjuden att köpa ett diplom för 4k av dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Säljer ju som sagt diplom och sånt. Eller en logga till din webbplats.
Kanske ville upplysa dig om att du hade bra kreditvärdighet så att du skulle köpa ett? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Dom har ringt mig och ville sälja en logga till hemsidan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
De kommer att ringa upp dig igen om en vecka eller två och försöka sälja en AA-logo om du är EF, KB eller HB. Och AAA om du är AB.
Att först ringa upp och gratulera är bara ett drygt säljknep, precis som du själv misstänkte. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Varför måste man köpa loggan om man nu är "värdig" den?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
För att tjäna pengar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Vi delar ju kontor med ett par andra bolag som är AAA. Något år hade
de dalat ner till AA och blev erbjudna att köpa ett diplom. De tyckte bara det skulle se fjantigt ut med AA bredvid alla AAA-dimplom och tackade nej. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|