FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
God Morgon,
Jag är en nykomling här på WN. Har inte så mkt erfarenhet av att köra internet bolag men bolag i övrigt. Jag har en fråga gällande hur man bäst sätter upp ett bolag som ska ha en site som affärsverksamhet. Läget är så här: Vi är två personer som tänkte köra det här. En av oss har tidigare byggt denna sida i sin EF. Utvecklingen är gjord av konsulter och har kostat ca 120 000 SEK. Sidan har aldrig publicerats pga av att när han var klar så dök det upp en massa annat i hans liv. Nu så har vi hittat en lite tvist på hur man skulle kunna använda sidan och tänkte göra ett ärligt försök. Så vi har en sida som det har plöjts ner 120K i . En EF och två personer som vill köra detta. Ett AB känns väl mest naturligt med tanke på att vi är två. 1. Kan vi nyttja det arbete som lagts ner på sidan(120K) som ett värde för apportegendom att utgöra aktiekapitalet(50K)? Någon som har gjort det och hur värderas det? 2. Någon som har lagt en site på ett utländskt bolag(Ltd el Malta) hur har det funkat? 3. Kan vi ha kvar siten men en äger 50% i sin EF och jag har 50% genom ett av mina AB? Någon som provat detta? 4. Eller andra friska förslag :-)? Tack på förhand för svar!! mvh Miwe76 |
||
![]() |
![]() |
|
|