FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Letar efter en digitalkamera med WLAN. Vill att den ska fungera ungefär så här: Man tar vanliga stillbilder. När man tittar igenom bilderna på kamera så kan man klicka på en knäpp och då lagras bilden på en server genom ett WLAN. Man ska inte behöva koppla den till någon dator etc utan kameran ska var helt fristående. Någon som har sett någon sån och/eller kan tipsa mig om vart man hittar sån kamera?
OBS; Ska inte vara en övervakningskamera eller liknande utan en digitalkamera. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Nikon Coolpix P1 och Nikon Coolpix s610c har det. P1 har dock utgått och jag vet inte hur det är med den andra. Borde finnas fler som har sådanna modeller känns det som.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Tricket är att de hookat in sig på "Skydda"-funktionen i kommunikationen mellan kamera och minneskort. Så när du märker en bild med "Skydda" i kameran så laddar eye-fi kortet upp det till servern. Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tackar för tipsen!
Jag tittade på Nikon Coolpix s610c och det var den enda som man kan köpa idag som har WLAN. Hittade snarlika lösningar hos andra märken men dessa hade utgått. Eller har jag missat någon? Eye-fi var ju intressant eftersom de redan har kameror. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vill du skjuta med canons finaste systemkameror så finns WFTE2II. Nikon har säkert nåt liknande.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Det finns CF kort med inbyggd Wifi för att kunna koppla upp sig mot sin dator eller hdd. Dessa CF kort är mycket populära hos pressfotografer !
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|