FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hoj.
Tänkte höra ifall någon har nått tipp när de kommer till att automatisera ett jobb. Lägger upp exempel scenario. Jag får ett mail. Jag skall ta en del av mailet och mata in i ett program. Och sen får programmet ett resultat som jag skall svara på mailet med. Mer eller mindre. Hittade nått som var rätt likt de jag sökte, men några andra tipp? http://www.networkautomation.com/automate/7/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Cronjob för som kollar om mail mottagits, om det gjort det så matar scriptet in det i programmet, när det är klart skickar det till ett script som svarar på mailet? Något jag missar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Låter kanske bra, men hur ska cronjob'et ta lite av infot och öppna exe filen och mata in och trycka på knappen och sedan kopiera svaret som den får.
Detta är lite hal is för mig, inte pillat med cronjob's tidigare mer en att auto hämta en rss feed ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det beror helt på vilket program som data ska in i och hur detta program klarar av att skicka ut sin data. Sedan är det ju intressant vilket språk som du jobbar, ibland kan operativsystem spela roll osv...
Om du kan vara lite mer specifik så är det nog lättare att hjälpa. Jag satte själv ihop ett litet program som kollar av inkommande mail, och sedan beroende på vad man frågar efter i mailet så försöker jag skicka så relevant information som möjligt i väntan på kompletterande information. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|