FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Fick ett mail tidigare idag från en okänd person som verkar arbeta på en sajt (adrforum.com) för domändispyter. Tyvärr så lyckas jag inte få fram något om vad det egentligen handlar om och vilken/vilka domäner det gäller så jag tänkte höra om någon av er kan hjälpa mig på traven?
Mail och telefonnummer är min privata och har därför suddats ut av mig. --------------------------------------------------- March 22, 2010 Google Inc. c/o Fenwick & West LLP Meredith M. Pavia 555 California St. 12th Floor San Francisco, CA 94104 RE: Google Inc. v Stefan Nilsson File Number: FA1003001314356 Dear Sir/Madam: The above referenced domain name complaint has been received by the National Arbitration Forum and the above file number assigned. However, in reviewing your complaint the Forum has identified the following deficiencies: Amend complaint to list Respondent’s phone and email address as verified by the Registrar: Phone: +46.41.xxx.xxx E-mail: [email protected] In order for the Forum to proceed with the arbitration of this case, you are required to rectify the deficiencies within 5 calendar days from the date of this notification, or the complaint will be dismissed without prejudice as required by ICANN’s UDRP Rule 4(b). Please note that a revised copy will also need to be sent to the Respondent. If more than 5 calendar days are needed to correct deficiencies, Forum Supplemental Rule 12(a) provides for withdrawal and reinstatement within 30 calendar days, subject to a reinstatement fee. Please note that a request to withdraw under Supp. Rule 12(a)(i) must be received by the Forum before the end of the 5 day deficiency period. Please do not hesitate to contact us if you have any questions. Sincerely, Michael H. Case Coordinator |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Verkar ju uppenbarligen vara ett riktigt företag som sysslar med trademarks och de har Google som kund. Nog bäst att ringa och höra vilket namn det gäller om du inte kan lista ut det själv. Håller med om att det var väldigt konstigt att inte skriva vilken domän det gäller...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan det vara http://googleadsensegenerator.com/ tro?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Haha, det var ett smått tydligt övertramp. Stulen logga och två av Googles trademarks i domännamnet
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag kanske är långsam eller något, men det där mailet låter som om det är riktat till den som först skickat in ärendet, och man ber denna komplettera uppgifterna för att ärendet skall kunna behandlas. Eller är jag ute o cyklar?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Tror att jag börjar få en översikt på det hela nu.
Advokatfirman Fenwick har lämnar in en ansökan till "domäntvistlösaren" National Arbitration Forum för någon domän som man anser gör anspråk på Googles varumärke. Däremot så har man gjort bort sig på så vis att mina (?) kontaktuppgifter saknas i deras ansökan och istället är det troligen min registrars kontaktuppgifter som har kommit med. Fenwick har, om jag har förstått det rätt, nu 5 kalenderdagar på sig att korrigera felet och skicka in en ny ansökan. Bara för mig att vänta alltså.. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|