FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
hejsan, jag håller på skapa ett en funktion som skickar ut nyhetsbrev, får det att funka, men inte RIKTIGT så som jag vill ha det..
problemet här att i mottagerans "TILL" står det alla epost adresser, ex: från: [email protected] till: [email protected], [email protected], [email protected], ... osv ämne: hejsansvejsan text: lite vad som helst... koden ser ut på detta vis, hur kan jag ändra i koden? MailMessage mailMsg = new MailMessage(); DBTool dbt = new DBTool(); DataSet dsGetAllUsers = dbt.getAllUsers(); foreach (DataRow r in dsGetAllUsers.Tables[0].Rows) { mailMsg.To.Add(r["email"].ToString()); } MailAddress mailAddress = new MailAddress(strSenderEmail, strSenderName); mailMsg.From = mailAddress; mailMsg.Subject = strSubject; mailMsg.Body = "<html><body>" + strBody + "</body></html>"; mailMsg.IsBodyHtml = true; SmtpClient smtpClient = new SmtpClient(); smtpClient.Send(mailMsg); |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
MailMessage mailMsg = new MailMessage();
DBTool dbt = new DBTool(); DataSet dsGetAllUsers = dbt.getAllUsers(); mailMsg.To.Add("[email protected]"); foreach (DataRow r in dsGetAllUsers.Tables[0].Rows) { mailMsg.Bcc.Add(r["email"].ToString()); } MailAddress mailAddress = new MailAddress(strSenderEmail, strSenderName); mailMsg.From = mailAddress; mailMsg.Subject = strSubject; mailMsg.Body = "<html><body>" + strBody + "</body></html>"; mailMsg.IsBodyHtml = true; SmtpClient smtpClient = new SmtpClient(); smtpClient.Send(mailMsg); Med koden ovan ersätter du [email protected] med din egna e-postadress och använder metoden BCC för att skicka en hemlig kopia till dina mottagare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Senast redigerad av nabil_akhlaque den 2010-03-19 klockan 20:23 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
använd dig av epostlista istället och att endast avsändaren har behörighet att skicka till medlemmarna i listan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är denna rad:
mailMsg.Bcc.Add(r["email"].ToString()); Som gör att inga emailadresser syns hos mottagarna. Vad HenSod menade (tror jag) är att du måste ha en adress i TILL så det ser evttigt ut och det jkan vara din egen. Jag skulel dock vilja föreslå att du gör det lite mer noggrannt genom att du loopar igenom din Foreach-loop och skapar ett helt nytt mailobject för varje mottagare och skickar varje mail individuellt för sig. Kod:
MailMessage mailMsg = new MailMessage(); DBTool dbt = new DBTool(); DataSet dsGetAllUsers = dbt.getAllUsers(); foreach (DataRow r in dsGetAllUsers.Tables[0].Rows) { mailMsg = new MailMessage(); mailMsg.To.Add(r["email"].ToString()); MailAddress mailAddress = new MailAddress(strSenderEmail, strSenderName); mailMsg.From = mailAddress; mailMsg.Subject = strSubject; mailMsg.Body = "<html><body>" + strBody + "</body></html>"; mailMsg.IsBodyHtml = true; SmtpClient smtpClient = new SmtpClient(); smtpClient.Send(mailMsg); } Senast redigerad av Conny Westh den 2010-03-20 klockan 02:41 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|