FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har en nystartad fotoagentur och modeblogg som går lite segt (med tanke på trafiken) vad tycker ni jag ska jobba mer på är det något jag ska ändra på sidan?
www.propic.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Cacha upp sidan för att göra så få request som möjligt. Kolla även om koden är för tung med javascript osv. Det gick lite segt att ladda sidan...komprimera bilderna typ spara för webb i Photoshop.
Kolla din sida på http://tools.pingdom.com så ser du varför det går segt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Okej, tack för tipset!
Nu är det så att det är ganska tomt på högersidan vid bläddra senaste, någon som har ett tips på en wordpress widget man kan ha där? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu har jag uppdaterat sidan med en lite nyare design, har inte hunnit översätta allt än men det kommer. Vad tycker ni annars?
www.propic.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag förstår inte syftet med sidan. Du behöver inte förklara det för mig här utan jobba istället på att jag ska förstå det direkt när jag kommer till din hemsida.
Sen förstår jag inte heller associationen med domännamnet men det kanske hänger ihop med att jag inte förstår sidans syfte. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
segt som fan.
det här bör du se över och skära rejält i. antagligen dina script som tar en massa plats. bilderna verkar inte sååååå tunga... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Om man ska gå lite ot, men fortfarande hålla sig till din site så kommer lite tankar här.
Du har en extremt stor "header"-del. Texten om vad ni inriktar er på kommer först 575px ner. Därmed får man kännslan om att det är en reklammodeblogg (tänk reklamen i café m.m.). Side note: Jag får error 404 när jag försöker läsa dina poster. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Error 404 när man läser poster är nu fixat ![]() |
||