FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tips på ngon webshop som spottar ut schysst XHTML och validerar. Jag har ett uppdrag på lut som innebär att jag kanske måste göra layout på en webshop, och då vill jag gärna ha en som blir så behaglig som möjligt att stylea med CSS.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Är detta det viktigaste kravet? Har inte din kund några krav på shoppen som vissa kanske inte erbjuder? Kanske ska börja och kolla vad som måste finnas samt vad den får kosta?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kunden vill helst spendera så lite som möjligt så själva plattformen, så open source eller billigt är det frågan om.
Utöver det så handlar det om att sälja kläder och accessoarer. De viktigaste är att det ska fungera att integrera med en betalningslösning och att webbshopen ser "egen" ut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok. Man får dock inte glömma din tid för en Open Source tar ju lite längre tid att fila ihop om man ska få den som man vill än en betalande lösning (min åsikt i alla fall). Men det öppnar ju också upp för lite mer eget utseende.
osCommerce rekomenderar jag inte. Magento gillar jag. Det är dem två open sourcelösningar jag provat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har inte själv använt Magento men skulle jag göra en större större webbshop åt en kund hade valet gått på det framför OsC.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Zen cart verkar validera, får endast en varning för min webshop.
http://validator.w3.org/check?uri=ww...Inline&group=0 Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ursäkta min frånvaro, men det är en del att stå i när man pluggar och driver projekt framåt.
Tack för tipsen. Jag har kommit underfund med att open source inte kommer att räcka till då jag inte är speciellt pigg på att leka underhåll. Därför har jag efter att ha snokat runt på forumet fått nys på Prestaworks. Deras test-shop validerar i w3c... och verkar se förbannat bra ut för att bara kosta 95 kr i månaden. Vart är haken? Skämt åsido, det verkar ju skitbra. Har någon erfarenheter att dela med sig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Ta en titt på LiveCart ... den har en hel del intressant.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|