FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hallå,
Tänkte bara höra om det är några från forumet som hade tänkte dyka upp på detta event? Det är ju en del utställare både från ehandelsplattformar, marknadsföring och betalningsleverantörer så borde vara intressant för många. Detta blir också Moneybookers första event i Skandinavien så blir lite av vår "officiella" öppning. ![]() Så alla ni som är nyfikna på vilka vi är varmt välkomna förbi vår monter för att säga hej. Mvh, Daniel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag ska försöka ta mig ner under någon av dagarna
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Absolut, detta är ett lätt överskådligt event som inte tar för mycket tid i anspråk.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag funderar helt klart på att dra förbi, så kanske vi kan snacka lite om de 4100 eurona som moneybookers låst sen juni för Bytelove trots att extremt mycket dokumentation (borde räcka för att göra vilken diktatur som helst glad) skickats kring vårt såkallade bolag utan nån form av svar förutom när nån säljare ringde och undra hur det kunde komma sig vi inte gav dem nåra betalningar längre?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Det verkar som vissa av de uppgifter som vi behövde och du skickade med vanlig post aldrig nådde oss. Har nu skickat över de till dig igen och föreslår att vi tar det via emailen så kommer det gå mycket fortare och säkrare denna gång. Från att jag får tillbaka uppgifterna bör det ta ca 48-72 tmmar tills ditt konto är aktiverat igen. Återigen så ber jag om ursäkt, det team som du hade kontakt med borde självfallet ha kontaktat dig igen innan de låste ditt konto för att be om informationen. Jag har även bett dem sett över sina rutiner för framtiden gällande kommunikation mot handlare. .................................................. .. Sen vill jag även göra klart att Moneybookers som standard inte bara "låser" konton för att jävlas. Till skillnad mot många andra betalningsleverantörer så har vi också en banklicens från Engelska Finansinspektionen (FSA). Detta ger oss större möjligheter i hur vi kan hantera transaktioner då vi även kan göra inlösendelen. Men det ställer också extremt hårda krav på att vi måste veta vilka våra kunder är. Så fort en kund (konto) när gränsen 1000 Euro i ingående och/eller utgående transaktioner så kräver Engelsk lag att vi måste veta vem individen eller företaget bakom kontot är. Detta pga anti-terrorist och penningatvättslagarna som vi följer. Jag har standardiserad en process med våra partners i Skandinavien så att vi får alla dokument i början tillsammans med kontraktet så att detta aldrig händer. Hoppas detta förklarar situationen lite grann. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag kan komma att titta förbi. Det brukar inte vara speciellt intressant, tycker jag.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Jag har planerat att åka dit, har hotell och biljett bokad redan.
Men kan alltid komma något ivägen, men ser det mer som en liten extra semester. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det bara jag - eller blir inte denna mässa tunnare och tunnare?
Inbjudan känns lite som "vi har hört det förut" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Visst har mässan blivit både mindre och bredare, men efter att ha varit på mässan i Göteborg så kan jag ändå rekommendera den, om endast för att de hade ett väldigt bra seminarieprogram.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Blir det några mer från WN som kommer åka dit? Jag kommer alla fall åka dit på tis-ons
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|