FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej.
Ber om ursakt om detta tjatats om till leda. Men. Kan nagon tipsa om ett hotell med billig bandbredd och mycket disk? 120 gb minst med mojlighet att kopa mer. Mvh Eric |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du pratar om utrymme som sällan ens finns totalt i en normal (rejäl) webbserver.
Jag har varit i branschen i snart sex år och har aldrig sett något hotellkonto med den specifikation du frågar efter, det är sällan ens mindre dedikerade servrar har den kapaciteten. När man kommer upp på såna stora volymer är det inte bara trafik och utrymme du bör tänka på, när du behöver sådana lagringsutrymmen så kommer det belasta servern fruktansvärt hårt och jag kan nästan säga till 99% säkerhet att du inte kommer hitta något sådant webbhotell som erbjuder det, såvida inget gör något specialkonto, men du lär få betala därefter... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Sedan om du säger att du endast ska lagra "film" så kommer du säkert inte belasta serverna något men dock extremt mycket bandbredd. Och även att många webbhotell inte har 120GB att ge en kund bara.
Problemet är inte diskutrymmet utan backup, då alla seriösa webbhotell kör backup av någon form. Vissa kör fullständigt backup dagligen av kundernas sidor och skulle alldrig fungera att backupa 120GB extra varje dag för skulle kostat en förmögenhet för webbhotellet. Betala från 600-1500 /mån så får du en deddicated server dock lär du räkna med att få betala en del extra för bandbredden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Det är nog bara att börja ringa runt, som sagt, det är inte mycket belastning på servern utan mest bandbredd. Akta dig för sk obegränsad bandbredd och annat som verkar vara för bra för att vara sant.
Hittar du något bra erbjudande får du gärna höra av dig till mig, letar själv liknande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
120GB diskutrymme på delad hosting? No way! Skaffa dig en egen burk (co-lo/dedikerad) och kör en webserver optimerad just för att serva filer.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|