FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej,
För tillfället (sista 20min) kan man inte visa ASP-filer på Surftown igen (bilder går bra). På serverstatus står det "Inga problem", men däremot finns en historik över samma problem. Är det inte lite väl många och långa problem om man har företagsabb. Känns inte så svårt att snabbt få reda på om det strular med ASP och då rätta till/starta om något? Jämfört med andra webhotell, tycker ni stabiliteten är bra på Surftown? Själv har jag flyttat några domäner från Loopia, men nu känns det nästan dumt.. Ska jag flytta resten också? Jag har inga tunga sidor, knappt ens trafikerade, men när någon väl vill gå dit vore det ju bra att det fungerar - speciellt till det priset som de har. Webbserver: wswb1.surf-town.net Upptid (procent) 94,70% Nedtid (minuter) 8 tim 50 min Historik över de 5 senaste driftstörningarna: 2010-02-01 10:50 - 2010-02-01 11:20 30 min ASP: Sidor skrivna i ASP kan ha problem att visas, på grund av en driftstörning. 2010-01-29 17:45 - 2010-01-29 17:50 ASP: Sidor skrivna i ASP kan ha problem att visas, på grund av en driftstörning. 2010-01-29 08:35 - 2010-01-29 08:50 ASP: Sidor skrivna i ASP kan ha problem att visas, på grund av en driftstörning. 2010-01-29 07:55 - 2010-01-29 08:20 25 min ASP: Sidor skrivna i ASP kan ha problem att visas, på grund av en driftstörning. 2010-01-29 05:50 - 2010-01-29 07:20 1 tim 30 min ASP: Sidor skrivna i ASP kan ha problem att visas, på grund av en driftstörning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kan inte annat än beklaga. Så pass många driftstörningar hör givetvis till ovanligheterna, och tittar man historiskt sett på våra företagsservrar så har de en väldigt hög stabilitet och upptid.
Problemet som råder är att klassisk ASP (dvs inte ASP.NET) kraschar regelbundet, och behöver startas om. Våra tekniker arbetar frenetiskt på att undersöka det, och åtgärda problemet. jag vill gärna poängtera att det endast gäller wswb1, vilket olyckligtvis är den server du ligger på. Men jag lovar att återkomma så snart jag har mer information. Du får mer än gärna också öppna ett supportärende hos oss (om du inte redan har gjort det), då du antagligen kommer få snabbare svar den vägen än här. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har haft ganska mycket problem med min server det senate året som jag kört på surftown. Jag tycker jag upplever strul varje vecka! Är dock så nöjd med pris och service att jag inte vill byta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tack för svar, jag tror säkert ni arbetar för fullt med detta varmed jag inte mailat direkt till er och ta upp tid. Inlägget är inte menat som klagomål, mer som ett diskussionsunderlag för att se om det är fler som haft problem under en längre tid - annars hade jag vänt mig till er direkt.
Trevlig helg och hoppas ni hittar problemet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Nu övervakar vi givetvis alla våra system med en rad olika verktyg, så vi får alltid reda på problem innan eller direkt när de uppstår - oftast långt innan kunden ens märker av något. Men direkt feedback från kunder är betydligt viktigare för oss då vi direkt får reda på hur det påverkar dig och dina sajter. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Proaktivt i all ära men ofta kunden/användaren som noterar problemet först
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Vi övervakar dessutom alla våra servrar med hjälp av Evalesco's SysOrb, som är ett systerbolag till Surftown - så vi har rätt bra koll på våra olika system och servrar. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|