FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Tänkte skaffa ADSL via Bahnhof, en simpel 8mbit linje via telejacket. Tänkte också i samma veva skaffa deras IP telefoni. Känner inte till dom, men anledningen till att jag väljer dom är för att dom har bara 1 månads uppsägningstid första året på ADSL, vilket jag måste ha. Rekomenderas Bahnhof som internet/telefoni leverantör? Är deras produkt, alltså internet och telefoni stabilt och bra? MVH Hansen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag använder deras 100 Mbit/s och IP-telefoni tjänster i Sundbybers stadsnät.
Skaffade det i oktober och har inte haft ett enda driftstopp sedan dess. Full pipa på bredbandet och telefonin fungerar utan problem. En annan bra grej är att du har 10 IP-adresser att leka med, inte många leverantörer som erbjuder. Hur det fungerar över ADSL kan jag inte svara på, men det beror nog en del på det nät du sitter i och avstånd till telestation precis som min fibertjänst är beroende av hur bra stadsnätet sköter sitt arbete. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kom ihåg att jag hade det hos mor och far, det var ADSL och rätt så många år sen. Men då var det värsta skiten jag har varit om! Mycket downtime och supporten var väl sisådär!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har 100Mbit från Bahnhof igenom Eskilstunas stadsnät i ett år. Jag har vart mycket nöjd. Ett mycket kort driftstopp under ett års tid. Supporten kan jag inte säga någonting om, då jag inte behövt vart i kontakt med dom.
Det besvarar kanske inte din fråga fullt ut, men det kan väl hjälpa dig i valet nu när du vet hur en av deras kunder upplever att dom fungerar som företag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Sen är det såklart en rejäl skillnad på fiber och ADSL..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har Bahnhofs fiber på stadsnätet och har inte haft någonting alls att klaga på. Endast ett avbrott på några timmar när de installerade fra-utrustningen. Annars har det fungerat utmärkt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Har också stadsnät (Örebro) och kör Bahnhof 100/100. Har absolut ingenting att klaga på men som KristianE säger så är ADSL en helt annan grej...länkflappets förlovade land
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Använder Bahnhof via Örebro stadsnät jag med. Internet har jag inget att anmärka på. Dock kan VoIP dosan behöva en omstart då och då.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|