FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har en sajt som i dagsläget finns på tre språk (svenska, engelska och danska) på två olika domäner. Den engelska versionen ligger på en subdomän till .se-domänen.
Jag har funderat på att ge den engelska sajten en helt egen domän men har ingen som är optimal för en engelskspråkig sajt. Jag vill ha samma domännamn på alla sajter, men under olika TLD:er. Det aktuella namnet är upptaget under de bästa för engelska sajter (.com, .net, .org, .co.uk). Domännamnet finns ledigt under .org.uk. Någon som vet om denna TLD "kan" ranka bra även för amerikaner? De jag har på lager är Domannamn.me och Domannamn.nu. Vilken av dessa tycker ni att jag bör satsa på? Eller ska jag låta sajten ligga kvar på subdomänen under .se? Jag tänker då främst ur ett SEO-perspektiv. Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-02-02 klockan 18:41 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Denna frågan har väl varit uppe ungefär 1000 gånger. Om jag inte minns fel så spelar väl TLD ingen roll, alts, när det gäller SEO?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Här finns en del bra tips. (på engelska)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Rent spontant känns det bäst att välja .org.uk och tjäna position i Storbritannien, men att det är oförändrat eller något bättre i USA. Men jag är osäker, kanske borde jag strunta i att trixa med detta. Jag har ju nyligen fått en länk från Bloomberg.com (PR8) till subdomänen under .se och vill inte råka förstöra den kraft det ger till sajten. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|