FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Skall göra en undersökning på ett gym. Det är första gången jag skapar en undersökning och vill få det rätt från början. Vi ska ta reda på hur viktig musiken är för folk på gymmet och hur nöjda dom är i dagsläget. ------------------------ Vänligen ringa in ditt svar. Är musiken viktig när du tränar på gymavdelningen? a) Ja b) Nej c) Ganska Är du nöjd med musiken på gymavdelningen? a) Ja b) Nej c) Ganska ------------------------ Gillar inte att ha med 'Ganska' alternativet. Är ett så luddigt och otydligt svar men jag antar att det är ett alternativ man måste ha med på denna typ av frågor. Vill gärna ha feedback på hur jag kan förbättra frågeställningarna, svarsalternativen och eventuellt en följdfråga? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ganska -> Ibland (?)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du ställer frågan så här:
Instämmer du i följande påståenden: Musiken på gymmet är viktig för mig.(typ) Sen sätter du uppå en sjugradig skala och markerar ytterligheterna som instämmer inte alls respektive instämmer helt. Låt folk välja med radiobuttons. Så matar du på med öppna påståenden och låter folk instämma eller inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bättre att ha ett jämnt antal steg, typ 4 eller så. Då måste den som svarar ta ställning till om det är bra eller dåligt eftersom det inte finns nåt mittenalternativ.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Använd Likert-skalan som Magnus A beskriver. 5 eller 7 skalsteg. Såhär kan det se ut: ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|