FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
De må vara prisade för sin kontrollpanel men det är nog den absolut sämst kontrollpanelen jag har använt, sett ur ett användarvänligt perspektiv. Menyerna i kontrollpanelen har absolut noll kontinuitet, innehållet i huvudmenyn förändras när man växlar mellan olika sidor och undermenyerna försvinner när man klickar sig djupare i sidhierarkin. Hade förväntat mig något bättre med tanke på allt positivt man har hört om Binero. Någon som håller med eller är det jag som vaknade på fel sida idag, och igår?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Är nog beredd att delvis hålla med. Vad jag förstår så är det cpanel som körs i bakgrunden? eller?
Men fokus verkar vara på snygg design istället för funktionalitet. Jag hade föredragit cpanel's default gränssnitt. Men för mig duger deras kontrollpanel, även om jag hade föredragit en färglössida ala Jakob Nielsen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag håller med till fullo. Den största anledningen till att jag bytte från dem och valde ett med cPanel istället som jag har på övriga konton. Den andra orsaken var att det inte går att få egen adress till webmailen (typ webmail. mindomän. se) utan man måste gå via deras hemsida för att kunna logga in. Det räcker inte att kunna sin e-postdomän, man måste också känna till att den är kopplad till Binero och vad de har för hemsida. Inte så lätt att förklara för någon som inte har koll på vad ett webbhotell är, men ändå vill ha en e-postadress.
Har svårt att förstå hur de kan få pris för kontrollpanelen. Är helt klart den sämsta jag testat. Hörde dock att det var något nytt på väg, men det verkar dröja. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Guest
|
Kan bara instämma att det vore bättre med cPanel så man har allt samlat. Som det är nu så sköts ju lite via kundcenter och lite via kontrollpanelen. Men de är väl medvetna om det och jobbar på något nytt frågan är bara när den nya kontrollpanelen kommer.
|
||
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tycker den är aningen rörig också.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag håller helt och hållet med, den är rörig och flera saker kan missuppfattas ordentligt, t ex som var man ska lägga till en domän osv för att få den i kontrollpanelen eller bara i DNS-hanteraren.
Vi har idag separata system för: - kontrollpanel för Linux(DirectAdmin) - kontrollpanel för Windows(egen byggt) - DNShantering - supportsystem dessa är i ett stressat läge ihopbundna i vårt kundcenter, därav rörigheten. Just nu har vi högsta fokus på: * Nytt kundcenter, mer användarvänligt * Ny wiki, bättre upplägg och fler guider * Nytt system, kontrollpanel som täcker både Windows och Linux. Kundcenter och wikin uppdateras i mars/april och systemet/kontrollpanelen uppdateras under sommaren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja nytt adminpanel behövs absolut, men jag måste samtidigt säga att hostingen är av absolut toppkvalitet så långt (1 månad).
Vi kör en sajt (php/mysql) med omkring 20k pv/dag och den flyter på hur bra som helst på företagspaketet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har ingen erfarenhet av Binero, men det är alltså inte bara Loopia som är i stort behov av ny kontrollpanel.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Då bumpar jag denna tråden och undrar samtidigt om inte Binero hade på G med en ny kontrollpanel? Någon som har mer info?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
De har ju ändrat.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|