FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej, tänkte kolla upp en sak, om man t.ex importerar äkta calvin klein, lacost osv, krävs det speciellt tillstånd för att sälja dessa märken i sverige eller spelar det ingen roll ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Tydligen är det så att parallellimport inom EU är tillåten, men import från länder utanför EU kan stoppas av den som har rättigheterna till märket.
http://www.eu-upplysningen.se/Amneso...rallellimport/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Men om jag nu då t.ex vill sälja märket calvin klein på en webshop och importera detta ifrån kina hur går jag då tillväga ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om du hade läst länken som Fredrik gav hade du kunnat läsa:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
För att vara helt säker bör du kontakta Calvin Klein.
Om du köper från Kina kanske du bör kolla så att det är original och inte en kopia. Svårt att kolla men kan kosta en hel del pengar att sälja kopior, även om det sker med gott uppsåt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Jo jag läste texten!
![]() Men om man nu vill importera kläder ifrån t.ex kina och sälja i sverige, hur skall man gå tillväga då ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Om det är märkes grejer kolla med den som har rättigheterna.
Tullen har allmän information på denna länk http://www.tullverket.se/download/18...v+tv790.58.pdf |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Tyvärr kommer du aldrig att få importera varor från t.ex. Calvin Klein utanför EU och sälja i Sverige. Calvin Klein skulle aldrig tillåta det då man har en prisättning inom EU och en utanför.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tror inte WN är rätt forum för att fråga det. Om du inte har någon aning om hur du vill gå tillväga skulle jag rekommendera att du inte gör det alls.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|