FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Detta är ju egentligen inte webbprogrammering men då jag vet att det finns en hel del windows programmerare här med så chansar jag.
Jag har en windows applikation som i sin tur kör bat filer. Detta har funkat fint i alla år tills Vista kom till världen. Nu dyker det upp en irriterande varningsruta som vill att användaren ska bekräfta att bat filen får köras. Då användarna av applikationen inte alltid är några experter på datorer så kommer denna varning som ploppar upp generera en massa extra support frågor för mig och det är jag inte så sugen på! Så rutan måste bort! Finns det någon vänlig själ här som vet hur man kommer runt detta? Spenderade hela fredagen på google med att försöka hitta en lösning men ingne av dom har funkat. Tex att köra applikationen som administratör... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kör filen som administratör.
![]() *edit* hade du inte hittat någon lösning på hur man kör filen automatiskt som administratör? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
UAC... Stäng av det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du kan läsa om UAC här: http://en.wikipedia.org/wiki/User_Account_Control
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Jo det kan han. Om det sen är lämpligt det vet jag inte. Den andra lösningen är att göra om applikationen så att den exekverar batfilerna med adminbehörighet men det är ett riktigt meck att få det att fungera 100%.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är iof upp till honom! Göra det simpelt och kanske "dåligt" eller koda om > gör rätt!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Jag har aldrig påstått annat än att det skulle vara upp till frågeställaren att avgöra vilken lösning som passar bäst. Det där med att göra rätt köper jag inte, vi vet inget om när själva appen är gjord och fanns inte Vista då så är det frågan om att förändra/anpassa - inte att göra rätt eftersom det inte var fel från början.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har inte heller sagt att han behöver koda om allt från början, det jag egentligen menade var nog att "anpassa/förändra" som du tog upp i ditt inlägg. My bad!
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|