FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
domän + innehåll
skicka med statistik och berätta gärna när hur länge ni haft denna uppe pris allt i PM |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad har du för budget?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag brukar se det som en ointerssant fråga men svarar väl på den,
min budget ligger där runt 100k sek, jag handlar både som privatperson & som bolag. Min filosofi är: Hittar man ett bra objekt att köpa så ser man till att möta priset. jag ber alla att inte ge mig frågor som: "jag har sida xyz, ge bud". är inte intresserad att värdera era sidor åt er... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag kan inget annat än att hålla med. Varför avslöja sin budget för en eventuell säljare?
Man lämnar pris, och inte vise versa. Såhär går inte en affär till: Köpare: Jag är intresserad av XYZ. Säljare: OK. Vad är din budget? Köpare: 100.000 SEK. Säljare: Idag är det din lyckodag! Jag säljer nämligen XYZ för 100.000 SEK. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tycker det kan vara bra med budget så man vet om man ligger på samma nivå.
Har man 500.000:- i budget kanske man inte man mail av sex tusen hemmafixare som säljer MFA-sidor för 500:-st. Så att man anger budget spara man ganska mycket tid på både som köpare och säljare.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
men va i helvete vart är problemet? om jag vill presentera nåt jag har till salu för denna köpare vill jag med veta budgeten.
ska jag sitta och redovisa en timme vad xxxxxxxxx.com drar in och sen i efterhand få veta köparen har en budget på 500:- kronor. Det underlättar för dig själv att få rätt typ av erbjudande om du sätter ut en ungerfärlig pricerange , det är absolut inte en ointressant fråga som vissa i tråden påstår. utan en mycket tids sparande fråga. Nu har du ju dock angett en budget iaf vilket är bra , lägg till mig på msn om du vill jag kanske har nåt passande i $$$ - $$$$ prisklassen Senast redigerad av knullis den 2009-12-17 klockan 15:01 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag håller inte med, om man verkligen har en så stram budget såsom 500kr så skriver man nog det. Jag personligen skulle aldrig leta efter en sida att köpa för en femhundring, det är helt enkelt inte värt det och som i denna tråden så efterfrågar jag även innehåll vilket omedelbart gör sidan i åtminstone 1000kr och över. För en femhundring räknar jag att jag kanske kan göra ett klipp på något domännamn av någon som mest ungefär (som tex visningarpunktcom vilken jag köpte utav dig Knullis) Om man som säljare inte bemödar sig att visa lite statistik, så är sidan han/hon har att erbjuda inte intressant för mig alls oavsett min budget. För att gå ontopic i min tråd igen: Jag letar efter sidor från 500kr till 100 000kr. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan www.6novell.se vara intressant?
Har varit igång sedan 2006 och innehåller över 4000 noveller. Det finns inget adminsystem eftersom den är ihopkopplad med klubb6.se varifrån de flesta novellerna synkas över. Snittet besökare per dag ligger enligt google analytics på 600 besökare per dag. Obs att översynkningen från klubb6 inte ingår i ett ev. köp. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|